عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
آیت الله شاهچراغی:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در آگاه‌سازی افکار عمومی دارند، گفت: رسانه ها باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی گام بردارند.
عقیق:آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در گفت‌وگویی در سمنان، با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به جامعه خبری، اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی در جامعه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم و محوری خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی، خبرنگاران باید عامل تحکیم وحدت در جامعه باشند و از ایجاد و یا تقویت تفرقه در جامعه بپرهیزند.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید سبب تحکیم پایه‌های وحدت در کشور شود و از انتشار اخبار اختلاف ‌برانگیز در جامعه خودداری کند.

وی با بیان اینکه رسالت و امر مهم و خطیری بر عهده خبرنگاران در جامعه است، افزود: آگاه‌سازی، روشنگری، اطلاع‌ رسانی و خدمت به افکار عمومی امری بسیار مهم و حساس تلقی می‌شود که خبرنگاران باید در راستای ادای تکلیف درست در این امر خطیر همواره تلاش و کوشش داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه خبرنگاری به ‌شرط آن که رنگ خدایی داشته باشد، یک هنر است، خاطرنشان کرد: خبرنگاری شغل و حرفه ارزشمندی است و قلم یک خبرنگار باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی حرکت کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید صداقت، صحت، دقت، سرعت، امانت و مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همواره مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: یک خبرنگار با زبان قلم جهاد می‌کند و این مجاهدت و جهاد ارزشمند است.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه خبرنگاران نباید خود را وابسته به یک حزب و جناح و گروهی بدانند و باید برای پیشرفت و رشد و توسعه نظام قلم بزنند، افزود: خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌ای باید قلم خود را از محدوده‌های حزبی و جناحی، تنگ‌نظرانه، ترس و طمع و دنیایی و مادی دور نگه‌دارند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین