عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: راه لذت بردن در دنیا راه مخصوصی است که خداوند و اولیای خدا بارها آن را توضیح داده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جشن اختتامیه دهه کرامت در امامزاده صالح(ع) که به همت اداره اوقاف شمیران برگزار می‌شد، گفت: تمامی ابعاد اقدامات انسان در راستای دو موضوع راحتی و لذت گنجانده می‌شود.

وی افزود: واژه بد بودن خودخواهی در دین وجود ندارد، در حالی‌که خداوند بهشت و جهنم را آفریده تا انسان‌ها بر اساس خودخواهی و خود خواستن و سعادت‌طلبی بهشت را برگزیده و یا به جهنم بروند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تمامی اقدامات اولیای خدا در راستای لذت و راحتی بوده است، ضمن اینکه فرق دینداران با غیردینداران در راه رسیدن به لذت است؛ چراکه دینداران با راهنمایی دین، راه بهتر و سهل‌تری را برای رسیدن به لذت پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: طبق نظر روانشناسان مهم‌ترین عملی که باعث می‌شود آرامش در انسان به وجود آید، خودداری از انجام هرگونه لذت است؛ چراکه برخی لذت‌ها می‌تواند به انسان آسیب برسدند.

حجت‌الاسلام پناهیان بابیان اینکه راه لذت بردن در این دنیا راه مخصوصی است که ورزش کردن یکی از راه‌های راحتی و لذت جسم و روح است، خاطرنشان کرد: در حالی‌که با ورزش کردن همگان می‌دانیم لذت بیشتری به انسان دست می‌دهد و هرگز لم دادن و اضافه‌وزن و افزایش چربی نمی‌تواند باعث لذت شود.

وی گفت: انسان‌های دیندار با عدم نگاه و خیره شدن به حرام، لذت بیشتری به نام رفتن به بهشت می‌برند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان افزود: وقتی که اسلام می‌گوید بهتر است مسلمانان بین طلوعین بیدار باشند، دلیلش این است که قوای جسمی و بدنی که در این زمان بیدار و فعال است، در طول روز نسبت به دیگران بیشتر است، در حالی‌که این توصیه اسلامی برای لذت و راحتی بیشتر انسان‌ها و مسلمانان بیان شده اما برخی افراد گمراه و یا کسانی که با اسلام ضدیت دارند این موضوع را باور نمی‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هیچ لذت و راحتی در دین حرام نیست و فقط لذت‌هایی ممنوع شده که قدرت لذت واقعی را کم و نشاط معنوی را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در پایان اظهار داشت: مؤمنان وقتی خداوند را ملاقات می‌کنند تا سه روز نعمت‌های بهشت و میوه‌های آن را هرگز نمی‌بینند؛ چراکه محو لذت دیدار خداوند بوده و چیز دیگری برایشان مهم نیست.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین