عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
رئیس اداره آموزش مسجد مقدس جمکران بیان روش‌های القای غیرمستقیم مفاهیم دینی برای کودکان را از اهداف اولین دوره آموزش مقدماتی تربیت مربی «کودک مهدوی» معرفی کرد و افزود: در این دوره ۸۰ نفر از سطح حوزه‌های علمیه و مراکز علمی سراسر کشور حضور یافتند.
عقیق:سیدعباس مظهری موسوی، رئیس اداره آموزش مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگویی درباره دوره آموزش مقدماتی تربیت مربی «کودک مهدوی»  گفت: با توجه به دوره‌های مختلفی که در سطح کشور در زمینه تربیت مربی کودک برگزار می‌شد، به این نتیجه رسیدیم این دوره‌ها واجد استانداردهای لازم نیست، لذا تصمیم گرفتیم دوره‌ای را با نام تربیت مربی «کودک مهدوی» در مسجد مقدس جمکران با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و با حضور اساتید حوزه علمیه قم فراهم کنیم. 

وی  در این باره ادامه داد: در این دوره مباحثی همچون بیان روش‌های القای غیرمستقیم مفاهیم دینی برای کودکان، قالب‌های متنوع ارائه محتوای دینی به کودکان، هنر و خلاقیت، جذاب‌سازی و شیوه‌های قصه‌گویی و ارتباط با کودک و نوجوان تدریس می‌شود.

رئیس اداره آموزش مسجد مقدس جمکران درباره نحوه حضور  شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: در اولین دوره آموزش مقدماتی تربیت مربی «کودک مهدوی» 80 نفر از سطح حوزه‌های علمیه و مراکز علمی سراسر کشور حضور یافتند؛ عمده شرکت‌کنندگان از حوزه‌های علمیه جامعةالزهراء، مدرسه معصومیه(س)، آموزش و پرورش استان قم و از حوزه‌های علمیه شهرهای کرمان، لنگرود، مازندران، تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود بودند. 

مظهری موسوی افزود: شرکت‌کنندگان پس از گذراندن دوره تربیت مربی کودک مهدوی، باید 20 ساعت کارورزی ارائه دهند که این کار یا به صورت فیلم گرفته شده از فعالیت‌هایشان و یا از طریق ارائه تأییدیده توسط مرکز آموزشی محل فعالیتشان به اداره آموزش مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد. در نهایت پس از تأیید مدرک مشترکی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و مسجد مقدس جمکران به برگزیدگان اعطا خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، دوره آموزشی تربیت مربی کودک به همت مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود؛ در این دوره مباحثی همچون بیان روش‌های القای غیرمستقیم مفاهیم دینی برای کودکان، قالب های متنوع ارائه محتوای دینی به کودکان، هنر و خلاقیت، جذاب‌سازی و شیوه‌های قصه‌گویی و ارتباط با کودک و نوجوان تدریس می‌شود. این دوره‌ها طی 6 جلسه برای آقایان و بانوان در مرداد ماه در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است. 


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین