عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت
حجت الاسلام قاضی عسکر در مورد وضعيت شهداي منا گفت: در موسم حج با مسئولين سعودي ارتباطاتي خواهيم داشت قطعا اين موضوع را پيگيري مي كنيم.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در حاشيه آئين نخستين بدرقه كاروان حجاج كه در فرودگام امام خميني(ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: آنچه امسال ما به عنوان شعار  حج در نظر گرفته ايم  " معنويت، اقتداري ملي و همبستگي اسلامي است.

وي ادامه داد: در رابطه با معنويت همه چيز را در سخنان رهبري مشاهده كرديم، مقام معظم رهبري فرمودند" زائر با حضور در مراسم هاي مختلف و شركت در نماز جماعت و توجه به قرآن كريم و دعا و همچنين رفتار منطقي و صحيح بتواند بيشترين بهره برداري را داشته باشد"، اوج مراسم هم در عرفه است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مورد اقتدار ملي  تاكيد كرد: ايران يك كشور مقتدر است، ملت ما در همه جاي دنيا با عنوان انسان هاي عزتمند ياد مي شود، ما بايد اين اقتدار را در اعماق رفتارمان حفظ كنيم و سعي داشته باشيم در هنگام برگشت خدشه اي بر آبروي جمهوري اسلامي وارد نشود.

قاضي عسگر در رابطه با موضوع همبستگي اسلامي نيز يادآور شد: مهم ترين عنوان در اين راستا را ديروز رهبري با عنوان دفاع از قدس مطرح كردند، طرح مسائل و مشكلات جهان اسلام در حج و چاره انديشي براي آن در اين بخش بايد انجام شود، در آنجا زائران ايراني اعلام خواهند كرد كه ما جمعي از امت اسلامي هستيم كه هدف مان برقراري وحدت است و هيچگاه مسائل فرقه اي را مطرح نمي كنيم و نخواهيم كرد.

وي افزود: حج محلي است كه همه در كنار كعبه به وحدت برسند و همه براي رفع مشكلات جهان اسلام تلاش كنند، لذا اين شعار را ما با اين رويكرد انتخاب كرده ايم و از ملت ايران خواستاريم كه دعا كنند تا زائران ما به سلامتي به اين سفر معنوي بروند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مورد وضعيت شهداي منا نيز گفت: ما در اين سفر هم اين موضوع را پيگيري مي كنيم، در مورد شهداي منا و مسجد الحرام كارهاي زيادي را انجام مي دهيم و چون در موسم حج با مسئولين سعودي ارتباطاتي خواهيم داشت قطعا اين موضوع را پيگيري مي كنيم و اميدوار هستم بتوانيم مساله را همين امسال به نتيجه قطعي برسانيم.

قاضي عسكر در مورد شرايط ايران در حج هم ابراز داشت: آنچه در گذشته بين دو كشور منعقد شده است به قوت خود خواهد بود و همان مسائل را پيگيري مي كنيم تا محقق شود.

وي در مورد موضوع برپايي دعاخواني و برائت از مشركين نيز بيان كرد: آنچه در توافقات آمده است هرگونه اجتماعات و مراسم در داخل هتل هاي ايراني و محل استقرار زائرين بلامانع است، در مورد برائت از مشركين هم اين مشكل وجود ندارد و زائران در داخل خيمه هاي خود مي توانند عرفه را برپا كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در پايان تصريح كرد: شرايط امسال خوب است و اميدوارم اين سفر با خير و خوبي و هميت زيادي برگزار شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین