عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۲
امام کاظم علیه السلام در روایتی اجر و پاداش ولایت پذیری اهل بیت(ع) در زمان غیبت امام دوازدهم و جایگاه ویژه این شیعیان در روز قیامت را بیان فرمودند.
عقیق:‌امام کاظم علیه السلام در روایتی به بیان جایگاه شیعیان آخر الزمان پرداخته و فرمود: شیعیان آخر الزمان به خاطر پذیرش ولایت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) در روز قیامت جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

خبرگزاری حوزه این روایت را  از کتاب نوادرالاخبار ملا محسن فیض کاشانی منتشر می کند:

عن مُوسَی بنِ جعفرٍ علیه السلام: طُوبَى لِشِيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحَبلِنا في غيبةِ قائِمِنا، الثّابِتينَ عَلَى موالاتِنا و البراءَةِ مِن أعدائِنا، أولئِكَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم، قَد رَضُوا بِنَا أئمةً، و رَضِينَا بِهِم شيعةَ، فَطُوبَى لَهُم، ثمّ طُوَبى لَهُم هُم وَ اللّهِ مَعَنا في دَرَجَتِنا يومَ القيامةِ.

از امام کاظم(ع) روایت شده که فرمود: خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبت قائم ما پیرو ما هستند و همچنان بر دوستی ما ثابت و از دشمنان ما بیزارند؛ آنها از ما و ما از آنها هستیم؛ آنها ما را به عنوان امامان خود برگزیده و ما هم آنها را شیعیان خود می دانیم، پس خوشا به حال آنها و باز خوشا به حال آنها؛ به خدا سوگند آنها روز قیامت همنشینان ما خواهند بود.


پی نوشت:

نوادرالاخبار، ملا محسن فیض کاشانی، ص250

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین