عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
سید رائد موسوی:
فرزند دیپلمات ربوده‌شده در لبنان گفت: آن برداشتی که ما از سرنوشت این چهار دیپلمات داریم این است که آن‌ها زنده و در بند رژیم صهیونیستی هستند.

عقیق:سید رائد موسوی فرزند سید محسن موسوی یکی از چهار دیپلمات ربوده‌شده توسط رژیم صهیونیستی امشب در همایش شیران دربند رژیم صهیونیستی که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در 13 خرداد سال 61 رژیم صهیونیستی به لبنان تجاوز و قسمت عمده جنوب لبنان را بدون مقاومت خاصی اشغال می‌کند.

وی با بیان اینکه در آن‌زمان دولت لبنان از کشورهای اسلامی درخواست کمک می‌کند که عده‌ای از رزمندگان و از جمله حاج احمد متوسلیان با دستور امام(ره) به آنجا اعزام می‌شوند، گفت: پس از گذشت مدتی به دلیل عدم همراهی جهان اسلام و شرایط جنگی ایران حاج احمد متوسلیان که ماموریت نجات سفارت ایران در بیروت را بر عهده داشته قصد بازگشت به کشور را داشت اما  به همراه چند دیپلمات دیگر ربوده می‌شود.

موسوی افزود: بر اساس گزارشاتی که رسیده و برداشتی که ما از سرنوشت این چهار دیپلمات داریم آن‌ها زنده و در بند رژیم صهیونیستی هستند.

فرزند دیپلمات ربوده‌شده توسط رژیم صهیونیستی ضمن گلایه از افرادی که زمزمه شهادت دیپلمات‌های ایرانی را مطرح می‌کنند، گفت: خیلی‌ها تلاش دارند که پرونده این چهار عزیز را ببندند و بحث شهادتشان را مطرح می‌کنند اما هیچکس نتوانسته دلیل قانع‌کنند‌ه‌ای به ما ارائه دهد که این بزرگواران شهید شده‌اند.

وی اظهار داشت: متاسفانه نسبت به سرنوشت این چهار عزیز که سال‌ها در بند رژیم صهیونیستی هستند توجه خاصی صورت نمی‌گیرد.

موسوی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری‌های حقوقی در عرصه بین‌المللی گفت: تجربه برخورد فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی نشان داده است که تنها جایی که فلسطینی‌ها توانسته‌اند حقوق خود را بگیرند جایی بوده که مقاومت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که یک مطالبه عمومی در خصوص آزادی این عزیزان صورت گیرد.

رائفی‌پور: انفعال دستگاه دیپلماسی دشمن را وقیح کرده است

در ادامه این مراسم علی‌اکبر رائفی‌پور هم گفت: ظلمی که در ماجرای اسارت این چهار عزیز از سوی دشمن بر ما رفته و غفلتی که ما دچار آن هستیم قلب انسان را به درد می‌آورد.

وی افزود: اینکه صهیونیست‌ها 51 روز خاک غزه را برای یک سربازشان به توبره کشیدند نشان از اهمیت قائل شدن آن‌ها برای جان شهروندانشان است، ولی متاسفانه ما عزیزترین افرادمان در بند رژیم صهیونیستی‌ هستند اما اقدام خاصی انجام نداده‌ایم.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب ما در زمانی پیروز شد که صهیونیسم جهانی تقریبا کل جهان را به سیطره خود درآورده بود در آن زمان ایران ژاندارم آمریکا در خاورمیانه بود و ارتباطات خوبی با رژیم صهیونیستی داشت اما به یکباره در این منطقه‌ی امن آمریکا یک انقلاب ضد اسرائیلی رخ داد که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: استکبار جهانی برای منصرف کردن ایران از این هدف عراق را وادار به جنگ با ایران کرد تا انبارهای تسلیحاتی ایران که از دوران شاهنشاهی بر جای مانده بود در راه جنگ میان دو کشور اسلامی صرف گردد و در راه نابودی رژیم کودک‌کش استفاده نشود.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: در انتهای جنگ تحمیلی که در شرف تصرف بصره بودیم رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد تا غیرت ایرانیان را تحریک کند چون می‌دانست ایرانیان برادران لبنانی خود را تنها نمی‌گذارند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید نسبت به اسارت این چهار عزیز پاسخگو باشد.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی گفت: مردم باید از مسؤولین در این زمینه مطالبه داشته باشند چرا که امروزه دیپلماسی عمومی آنقدر اهمیت دارد که یک سیاست‌مدار که روحانی نیز هست را وادار می‌کند بدون لباس روحانیت جلوی تلویزیون به تماشای فوتبال بنشیند.

وی تصریح کرد: انفعال ما در برابر سرنوشت این عزیزان، دشمن را آنقدر وقیح کرده که شیخ نمر را گردن می‌زنند و با شیخ زکزاکی آن برخورد‌ها را صورت می‌دهند.

رائفی‌پور افزود: پیگیری سرنوشت این بزرگواران هویت کشور ماست و از مسؤولین می‌خواهم که به این مساله رسیدگی کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین