عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن به تسنیم خبر داد
مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن با اشاره به اعزام مفسر به کشورهای اروپایی گفت: ماه رمضان امسال در نظر داریم ۴ مفسر را به ۲۰ کشور اروپایی اعزام کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرکتولی،‌ مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن در گفت‎وگویی ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، درباره برنامه‌های آن مجمع در اعزام مفسر به خارج از کشور گفت: ماه رمضان پارسال با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات بین‌الملل به 10 کشور اروپایی مفسر اعزام کردیم. این مفسران در محافل عمومی و تخصصی مثل مساجد و نشست‌های علمی معارف قرآنی را بیان می‌کردند.

وی با اشاره به اعزام مفسر به کشورهای اروپایی گفت: ماه رمضان امسال در نظر داریم 4 مفسر را به 20 کشور اروپایی اعزام کنیم.

مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن با بیان اینکه ساعات روزه‌داری در کشورهای اروپای شرقی و اروپای غربی بالاست، افزود: حال و هوای مسلمانان این کشورها یک حال و هوای خاص معنوی است و بنده از نزدیک شاهد بودم با وجود بالا بودن ساعات روزه‌داری با چه مشقت و در عین حال علاقه‌مندی روزه می‌گیرند. این نشان می‌دهد وقتی خداوند تکلیف قرار می‌دهد، به دنبال آن صبر و استقامت و آسانی هم قرار می‌دهد.

میرکتولی میزان اسلام‌گرایی در کشورهای اروپایی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: ما در آن کشورها شاهد موجی از اسلام‌گرایی هستیم که حاکی از اقبال فراوان مردم اروپا به دین اسلام است تا جایی که برخی از کلیساها را تبدیل به مساجد کرده‌اند. زیرا همواره شاهد انحطاط و انحرافات کلیساها هستند و نمی‌توانند معنویت‌شان را در آنجا ارتزاق کنند.

وی با بیان اینکه کشیش کلیساها از اوضاع معنوی جوامع اروپایی نالان بودند، افزود: کشیش کلیساها به ما ابراز می‌داشتند از زمانی که انجیل ترجمه شد، مردم از مسیحیت دور شدند، زیرا محتوای ناب معنوی در آن یافت نمی‌کنند و می‌گفتند چسم ما به اسلام راستین و تشیع شماست. اگر قرار است کاری در زمینه ارتقای خانواده و جامعه صورت بگیرد، تنها شما عالمان شیعی هستید که از عهده این کار بر می‌آیید.

مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن ترجمه کتب ادعیه و قرائت آن در کلیسا را از اقدامات کشیش‌ها معرفی کرد و افزود: الان در برخی کشورهای اروپایی از ادعیه شیعیان مثل صحیفه سجادیه استفاده می‌کنند به این صورت که آن را ترجمه می‌کنند و به اسم شاگردان مسیح آن را برای مردم می‌خوانند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین