عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
سعید بیابانکی:
دبیر شعر جشنواره دفاع از حرم و جبهه مقاومت گفت: بهترین ابزار برای تکریم شهید، این است که به ابزار هنر متوسل شویم و با شعر و ادبیات به صورت غیر مستقیم جایگاه شهید را تکریم کند.
عقیق: سعید بیابانکی دبیر شعر جشنواره دفاع از حرم و جبهه مقاومت در گفت‌و‌گویی با تاکید بر اینکه در زمان جنگ نیز اتهاماتی علیه شهدای ما مطرح می شد گفت: دردوران دفاع مقدس نیز تمامی کشورها به صدام کمکهای مادی می کردند و برای آنکه رزمندگان ما را تضعیف کنند، اتهاماتی از قبیل پول گرفتن به رزمندگان می زدند.

دبیر شعر جشنواره دفاع از حرم و جبهه مقاومت، گفت: همواره شعر بهترین ابزار برای تکریم شهدا بود. امروزه از دفاع مقدس سالها می گذرد. اما این همه شعر داریم که هنوز باقی مانده است. اشعاری که آقایان آهنگران یا سبزواری یا دیگر شعرا در دفاع مقدس می خواند هنوز هم یک مصرع آن دلها را به یاد همان دوران می اندازد. بنابر این باید به ابزاری روی بیاوریم که از بین نرود.

وی با اشاره به اینکه شعر هزاران سال سابقه دارد گفت: فرهنگ ما در قالب همین شعر و ادبیات است که سالها باقی مانده و هر چیزی که در قالب شعر مطرح شد همچنان باقی مانده است.

بیابانکی گفت: پیامبر اکرم با انواع تهدیدها و توهین های کفار رو به رو میشد اما کدامشان باقی مانده است، اما پیامبر تاکید داشتند که شعر گفته شود و  آن اشعار از آن زمان تاکنون باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ابزار شعر هنوز هم موثرتر است گفت: به همین دلیل است که جشنواره مدافعان حرم بخشی را به شعر اختصاص داده است.

دبیر شعر جشنواره دفاع از حرم و جبهه مقاومت، با اشاره به مجموعه ای که در خصوص مدافعان حرم تالیف شده است گفت: هیچیک از شعرایی که در خصوص مدافعان حرم شعر گفته اند، نه پولی گرفته اند و نه چشمداشت مالی داشته اند بلکه با دل برای مدافعان و شهدای مدافع حرم شعر گفته اند.

وی با تاکید بر اینکه تفاوتی نمی کند که شعر مدافعان حرم در کدام قالب سروده شود گفت: مدافعان حرم به اندازه ای قداست دارند که در هر قالبی می توان در مدح رشادتهای آنان شعر سرود.

بیابانکی شعر گفتن در خصوص مدافعان حرم را افتخاری بزرگ دانست و گفت: اینکه گمان کنید اگر شعر در مدح مدافعان حرم از سوی شعرای بزرگ گفته شود، ارزش کار آنان را بیشتر می کند، تفکری درست نیست.از آنجا که مدافعان حرم کار بزرگی انجام می دهند، هر کس با هر توانی که دارد می تواند در مدح آنان شعر بگوید.

دبیر شعر جشنواره مدافعان حرم افزود: برای  جشنواره تفاوتی نمی کند که سراینده شعر چه جایگاهی داشته باشد. هر کس با هر سن و سالی و هر جایگاهی می تواند شعر خود را به جشنواره بفرستند و داوران ما بدون در نظر گرفتن اسامی و سابقه شعر آنان، در خصوص قطعه ای که ارسال کرده اند نظر می دهند و تصمیم می‌گیرند.

اولین جشنواره رسانه ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی توسط  فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برگزار می شود.

برپایه این گزارش, اولین جشنواره رسانه ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت نیز 3 خرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین