عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
حجت الاسلام قاضی عسکر در حرم امام حسین (ع)؛
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مهترین هدف زیارت تاکید کرد: افرادی که گرفتار خطا شده اند، خداوند با زیارت، آنها را مورد مغفرت قرار دهد و به این ترتیب زمینه اصلاح جامعه فراهم می شود.
عقیق:حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح پنجشنبه بعد از نماز صبح در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: عمر ما محدود است و هر انسانی سرانجام از این دنیا می رود و او را در قبر می گذارند و با اعمال و رفتارش، وضعیت او سنجیده می شود؛ اگر انسانی گرفتار غفلت و گناه باشد، خداوند راه را برای بازگشت انسان باز گذاشته تا توبه کند.

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع) بشارت داده اند که اولین دستاورد سفر کربلا برای زائران، آمرزش گناهان است، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در روایتی فرموده اند: حضرت فاطمه (س) در چنین مکان مقدسی حضور پیدا می کند و برای زائران قبر حسین ابن علی (ع) طلب مغفرت و آمرزش می کند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه برای رسیدن به بهشت الهی زیارت مهمترین ابزار است، اظهار کرد: فردی که با معرفت به زیارت امام حسین (ع) و ائمه معصومین و پیامبر (ص) برود، بهشت را از آن خود کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اصلاح رفتار و اخلاق مردم به عنوان یکی از دستاوردهای زیارت تصریح کرد: کسانی که به زیارت امام حسین (ع) می آیند، باید از ایشان الگو بگیرند و اسلام مجسم را در زندگی آن حضرت مشاهده و این مسیر را دنبال کنند؛ اگر به دنبال این هدف نباشیم، مفهوم زیارت را درک نکرده ایم.

وی با اشاره به مهترین هدف زیارت تاکید کرد: افرادی که گرفتار خطا شده اند، خداوند با زیارت، آنها را مورد مغفرت قرار دهد و به این ترتیب زمینه اصلاح جامعه فراهم می شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه اقتدا به پیشوایان دینی امر مهمی در این مکان هاست، ادامه داد: زیارت باعث جبران گذشته شده و آینده روشن را برای ما ترسیم می کند و راه صحیح زندگی را به ما می آموزد. گذشته ما را جبران کند، آینده روشن برای ما ترسیم شود و به ما راه زندگی صحیح را می آموزد؛

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت راه نجات را در زیارت اهل بیت (ع) دانست و بیان داشت: در روایات آمده است که در زیارت یک سلسله واجباتی است؛ باید مسائلی را رعایت کرد تا زیارتمان صحیح باشد.

وی افزود: در روایت آمده است که در زیارت ذکر خدا را فراوان داشته باشیم، لباس های پاکیزه بپوشیم، با همسفران مهربان باشیم و با خشوع در این مکان ها بسیار صلوات بفرستیم، این روایت درس تربیتی به ما می آموزد مبنی بر اینکه هدف آمرزیده شدن ماست.

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: زیارتی برای ما سودمند است که زندگی ما در پرتو آن متحول شود؛ به طوریکه در روایت آمده است که اگر می خواهی بدانی حج تو قبول شده، به اعمال و رفتارت نگاه کن.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زائران در بازگشت کمی تفکر کنند که تا چه حد اخلاق پسندیده در آنها تقویت شده و تا چه میزان از بدی ها در وجود خود کاسته اند، خاطرنشان کرد: در این راستا زیارت امین الله به عنوان بهترین زیارت در این مکان ها مطالب تربیتی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید در این مکان ها سبک زندگی ائمه را بیاموزیم، اظهار کرد: هدف زیارت سفر توریستی نیست، هدف از حضور در این اماکن این است که ما را با روحیه شهادت و فرهنگ اسلام آشنا کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین