عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
حجت الاسلام والمسلمین موسوی:
استاد حوزه علمیه قزوین، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) آموخت که مسئولان حکومتی باید در برابر مردم، متواضع باشند و مؤدب سخن بگویند و از موضع قدرت و سلطه با مردم حرف نزنند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی،در مراسم، جشن عید مبعث که در مسجدجامع شهرستان محمدیه استان قزوین برگزار شد، گفت: خداوند پیامبر اسلام(ص) را رحمتی عام برای همه انسان‌ها معرفی کرد و در سوره انبیا آیه 107 بیان فرمود «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ».

وی با بیان این که رسول اکرم (ص) با مهربانی و عطوفت توانست مردم را بر مدار توحید گرد آورد، افزود: فروتنی،مهربانی، انسانیت و جود و بخشش، در وجود حضرت محمد(ص) ریشه دوانده بود و موجب شدت علاقه و محبت دیگران به حضرت شده بود.

امام جمعه شهرستان محمدیه استان قزوین با بیان این که اگر حقی از کسی پایمال می شد، پیامبر(ص) بسیار خشمگین می شد و در چنین مواردی از هیچ کس و هیچ چیز پروایی نداشت،  تا آن که حق را به صاحبش بازگرداند، خاطرنشان کرد: وقتی به شخص ایشان هم بی احترامی می شد، درصدد انتقام بر نمی آمد و از خطا و بدرفتاری دیگران چشم پوشی کرده و در مقابل آزار و اذیت های آنان عفو و گذشت و بزرگواری ازخود نشان می داد.

وی با بیان این که پیامبر(ص) برای تعلیم حکمت و تزکیه انسانها آمد و سرمشق اقامه قسط و اجرای عدالت شد،  گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به مسلمانان آموخت که مسئولان حکومتی باید در برابر مردم، متواضع باشند، مؤدب سخن بگویند و از موضع قدرت و سلطه با مردم حرف نزنند.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان سخنان خود با بیان این که حضرت محمد (ص) مظهر تمام نمای کمالات اخلاقی و رفتار اسلامی بود، گفت: خداوند متعال در دورانی که جهل و نادانى سراسر عالم بشریّت را پر کرده بود ، حضرت محمد (ص) را به رسالت مبعوث کرد.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین