عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
حجت‌الاسلام محمدی مطرح کرد
رئیس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن در جمع بانوان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی گفت: اصل و اساس قانون اساسی کشور بر مبنای قرآن نوشته شده است و نظام جمهوری اسلامی بر اساس قرآن مدیریت می‌شود.
عقیق:نشست صمیمانه داوران و شرکت‌کنندگان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور حجت‌الاسلام محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمدی، در این نشست  ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها، گفت: حضور شما در مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ از مصادیق اعتلای کلمه‌الله و قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و امروز به رهبری خلف صالح ایشان، امام خامنه‌ای، بر اساس قرآن هدایت و مدیریت می‌شود.

محمدی ادامه داد: اصل و اساس قانون اساسی کشور بر مبنای قرآن نوشته شده است و نظام جمهوری اسلامی بر اساس قرآن مدیریت می‌شود و ما در نظام هم برای حفظ و قرائت و هم اقدام و عمل قرآنی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: امروز ما در ایران  به برکت اسلام و قرآن، در کمال امنیت، آرامش، عزت و استقلال و آزادی زندگی می کنیم و اکنون مسابقات بین المللی قرآن کریم را در 5 بخش بزرگسال آنهم در دو رشته حفظ و قرائت، بانوان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان پسر و دختر و نیز روشندلان در رشته های حفظ و قرائت داریم که همه از برکات نظام اسلامی و در سایه امنیت و آرامشی است که به آن اشاره شد.

رییس سازمان اوقاف در ادامه تصریح کرد: برخلاف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی که ممکن است در کشور خودتان هم شنیده باشید و به شما القاء شده باشد که برای حضور در این مسابقات نیایید و یا اینکه به شما گفته باشند در ایران امکانات نیست، اما مشاهده کردید ورود شما به ایران اسلامی با احترام، محبت و استقبال گرم همراه شد و در این چند روز اسکان و حضور در ایران هم با کمال عزت و احترام با شما رفتار شده است.

وی با اشاره به شعار مسابقات بین المللی قرآن کریم بیان کرد: این شعار با الهام از قرآن، کتاب واحد و امت واحده انتخاب شد و این شعارِ راهبردی و اعتقاد ما است نه شعاری سیاسی و ما محکم بر آن پایبند هستیم چنان که امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری منادیان وحدت اسلامی در قرن حاضرند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امام راحل فرمودند: هر کس درصدد اختلاف میان مسلمین باشد، خائن و جنایتکار است. ما در عمل ثابت کردیم که معتقد به وحدت اسلامی هستیم و از هر مظلومی چه شیعه و چه سنی و چه دیگر فِرَق اسلامی حمایت می کنیم چنان که به مسلمانان مظلوم عراق، سوریه، غزه و فلسطین کمک کرده ایم و مردم فلسطین و غزه روی دیوارهای شهر و دیارشان از مردم ایران تشکر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما میان شیعه و اهل سنت تفاوتی قائل نیستیم، تاکید کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری هر کس چه از شیعه چه از اهل سنت درصدد اختلاف افکنی باشد، وابسته به سازمان سیا و انگلیس است. جمهوری اسلامی رسما اعلام کرده از هر کشور و دولتی که مقابل رژِم غاصب صهیونیستی بایستد، دفاع می کند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و شخصیت زن در دین مبین اسلام گفت: بنابر دیدگاه اسلام، زنان شخصیت والایی دارند و هیچ فرقی میان زن و مرد از نظر عزت و کمال و شخصیت وجود ندارد، از همین رو، با لحاظ حدود شرعی، زنان در جمهوری اسلامی مسئولیت های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی دارند و ما بر این مبنا عمل میکنیم چنان که امام راحل درباره زن فرمودند: «از دامان زن است که مرد به معراج می رسد»، چنان که از دامان حضرت آمنه(س) شخصیتی پرورش می یابد که به معراج می رود جایی که جبرئیل، فرشته وحی توان و اجازه همراهی با ایشان را نمی یابد.

وی تصریح کرد: ما در نظام اسلامی بر اساس دیدگاه اسلام با شخصیت زن رفتار می کنیم و قانون اساسی ما نیز اینگونه تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: امید است موفقیت های جمهوری اسلامی، اعم از عزت و شرف، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را به هموطنان خود منتقل کنید.

وی ادامه داد: ما در زمینه های مختلفی موفق بوده ایم که یک بخش مربوط به قرآن اعم از حفظ و قرائت و فعالیت های قرآنی است و در عرصه سیاسی و علوم جدید نیز رتبه ممتاز و خوبی داریم و خواهشمندیم منصفانه این دستاوردها را به هموطنان خود اطلاع رسانی کنید.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: ما افتخار می کنیم که به برکت اسلام و قرآن، مقابل استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار 38 سال مقاومت کرده ایم و هرگز در برابر آمریکا تسلیم نمی شویم و به فضل الهی مقابل دشمن می ایستیم و پیروز می شویم که این وعده خدا است و ما به این وعده مطمئن هستیم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین