عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
بیست و سومین همایش سراسری مدیران هیئات رزمندگان اسلام در مشهد مقدس آغاز شد؛
گر می‌خواهید برای هیئات کادرسازی کنید باید به جوانان کارها را یاد بدهیم و بستر مناسب برای جذب جوانان و آموختن کارها این شبکه خادمین افتخاری است که می‌تواند تجربیات را به راحت‌ترین شکل ممکن انتقال دهد.

گزارش تصویری


عقیق: بیست و سومین همایش سراسری مدیران هیئات رزمندگان اسلام در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس کار خود را آغاز کرد. این همایش تا یکم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در حاشیه این همایش از پرچم روی قبر مطهر امیرالمومنین(ع) که توسط رهبر معظم انقلاب به هیئت رزمندگان اسلام اهداء شده، رونمایی خواهد شد. علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در ابتدای این مراسم تأکید کرد: "اگر می‌خواهید برای هیئات کادرسازی کنید باید به جوانان کارها را یاد بدهیم . بستر مناسب برای جذب جوانان و آموختن کارها این شبکه خادمین افتخاری است. اگر ما می‌خواهیم جوانان را به روحیه انقلابی‌گری و اسلامی جذب کنیم یک راه آن ایجاد فضا و بسترهای مناسب در هیئت‌های مذهبی کشور است".

علی‌اکبر مداحی با اشاره به برپایی سه کارگاه آموزشی ویژه تأکید کرد: روش موفق هیئت‌داری با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری تحت آموزش دکتر جعفری، کارگاه آموزشی بهره‌وری مناسب از فضای مجازی توسط حجت‌الاسلام سفیدی و ساماندهی شبکه خادمین و انسجام سومین کارگاه آموزشی است که توسط علی فدایی رئیس هیئت رزمندگان غرب به همراه بنده در خدمت مدیران و مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام خواهیم بود.

وی با اشاره بر اهمیت دسته های عزاداری و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اینکه مرکز ثقل فعالیت‌های هیئت رزمندگان اسلام، عاشوراست، خاطرنشان کرد: اولویت اول ما دهه اول محرم است. خصوصاً عزاداری روز عاشورا و تاسوعا ؛ برپایی دسته‌های عزاداری در این راستا بسیار اهمیت دارند به همان سبک و سیاق رزمندگی که خودش می‌تواند یک الگوی بلامنازع باشد. یک دسته عزاداری حماسی با شعار حماسی قوی با یک علائم خاصی قطعاً جوانان را جذب می‌کند و اثرگذاری دارد.


وی با اشاره به اهمیت احیاء نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: بنیاد مهدویت خیلی اصرار دارند برنامه احیاء نیمه را برگزار کنیم؛ برپایی جشن و یا احیاء نیمه شعبان جزء حداقل کارهایی است که بایستی هیئت رزمندگان انجام دهند. جا دارد یک هیئت توانمند دهه غدیر بگیرد برای جا انداختن غدیر برای نسل جدید و جوانان با برنامه‌های تشریحی و تبیینی فرهنگسازی کنیم.

مداحی خاطرنشان کرد: جلسات هفتگی یکی از امتیازاتی که هیئت‌ها دارند؛ چرا که به واسطه آن نیروی ثابت، خادم و شبکه خادمین راه‌اندازی می‌کند و در واقع مستحکم‌تر می‌شود. هیئت‌های مناسبتی سازماندهی سخت‌تر و اثرات معنوی کمتری دارد.  از طرف دیگر هیئت‌های خواهران و همایش‌های سه ساله‌ها و شیرخوارگان حسینی را جدی بگیرید که فرزندان ما از ابتدا با کربلا و فرهنگ عاشورا تربیت و پرورش پیدا کنند.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در خصوص اهتمام به آموختن تجربیات به جوانان، افزود: اگر می‌خواهید برای هیئات کادرسازی کنید باید به جوانان کارها را یاد بدهیم و بستر مناسب برای جذب جوانان و آموختن کارها این شبکه خادمین افتخاری است که می‌تواند تجربیات را به راحت‌ترین شکل ممکن انتقال دهد. اگر ما می خواهیم جوانان را به روحیه انقلابی‌گری و اسلامی جذب کنند یک راه مثمرثمر آن هیئت‌های مذهبی کشور است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین