عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
مدیرکل راه‌آهن استان قم بابیان اینکه روزانه ۸۰ رام قطار باری و مسافری از محور قم عبور می‌کنند، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با حج و زیارت به‌زودی قطار قم به کربلا راه‌اندازی می‌شود.
عقیق:مدیرکل راه‌آهن استان قم بابیان اینکه روزانه ۸۰ رام قطار باری و مسافری از محور قم عبور می‌کنند، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با حج و زیارت به‌زودی قطار قم به کربلا راه‌اندازی می‌شود.
 
محسن اعتماد در "همایش راه‌آهن کلید توسعه پایدار استان" که در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، بابیان اینکه روزانه 80 رام قطار باری و مسافری از محور قم عبور می‌کنند، اظهار داشت: تعداد مسافری که از خود شهر قم جابجا می‌شوند یک‌میلیون و 500 هزار نفر هستند که 4 درصد از سهم راه‌آهن کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به ویژگی‌های خاص شهر قم گفت: پذیرایی از زوار، وجود مراکز ویژه‌کاری به‌ویژه منطقه سلفچگان، شهرک صنعتی شکوهیه، شهرک صنعتی محمودآباد همه در توسعه خدمات شهری نقش ویژه‌ای دارند.
وی بابیان اینکه استان قم سه‌راهی مهمی در حمل‌ونقل ریلی بوده و بسیاری از مسافران و زائران از استان قم عبور می‌کنند، افزود: روزانه 4 رام حرکت قطار را به تهران داریم که ضریب اشغال قطارها 70 درصد است و به دلایلی مانند عدم اطلاع‌رسانی سبب شده که ضریب اشغال به 100 درصد نرسد.

اعتماد بیان کرد: روزانه سه رام قطار به سمت مشهد مقدس داریم که متوسط ضریب اشغال آن 89 درصد است، همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان حج و زیارت به‌زودی قطار قم به کربلا راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن استان قم با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان یکی از کلیدهای توسعه پایدار کشور افزود: در سال گذشته رویکرد توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از رویکردهای ارتقای توسعه موردتوجه قرار گرفت.
وی بابیان اینکه افزایش تراکم در پیرامون قم باید ساماندهی شود، ادامه داد: تبدیل ایستگاه قم به‌عنوان یک مکان جذاب یکی دیگر از مسائلی است که باید شهردار قم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، طراحی مسیرها باکیفیت خوب، قرار دادن پارکینگ‌ها در اطراف ایستگاه از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود.
اعتماد با اشاره به اینکه مسئولان استانی باید نگاه ویژه‌ای به توسعه خدمات شهری داشته باشند، افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی برنامه ششم در ماده 25 و 26 بر اولویت بخش ریلی تأکید کرده‌اند، این سند راهبردی راهگشا است و تمام ارگان‌ها باید به کار بیایند تا منویات ایشان به منصه ظهور برسد.
وی به نیازهای راه‌آهن قم اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف املاک آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، کمک در راستای ادامه دیوارکشی اطراف راه‌آهن، احیای مجدد پلاک قم- جمکران و اتصال خط یک مترو به ایستگاه قم ازجمله سازوکارهای راه‌آهن قم است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین