عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
حجت الاسلام سید حسین مومنی؛
حجت الاسلام سید حسین مومنی: ماه رجب ماهی است برای کسانی که به درهای بسته خورده اند و ناامیدی در زندگی شان موج می زند چنان که خداوند فرمود: «هر کسی مرا در این ماه بخواند او را اجابت می کنم. اگر چیزی از من بخواهد به او عطا می کنم.»
عقیق:حجت الاسلام سید حسین مومنی، مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به فضیلت و جایگاه والای برخی ایام برگزیده در دین مبین اسلامی گفت: برخی مکان ها به عنوان مکان های برگزیده، برخی روزها به عنوان روزهای برگزیده و برخی شب ها نیز به عنوان شب های برگزیده در دین ما شناخته شده است.
 
وی ادامه داد: طبق متون ما، مکان های برگزیده شامل مکه و مدینه و بیت المقدس، کربلا، حرم های اهل بیت(ع)، قبور شهدا، قبرستان مسلمین و ... است که زمینه اجابت دعا در آنها وجود دارد. همچنین، برخی روزها مثل روز جمعه، اعیاد غدیر، قربان و فطر، نیمه ماه رجب که پیش رو داریم، از ایام برگزیده به شمار می آیند. علاوه بر این، برخی شب ها شامل شب های قدر، شب نیمه شعبان، شب نیمه ماه رجب، بیست و هفتم رجب نیز از شب های برگزیده هستند.
 
مومنی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی ماه ها نیز برگزیده هستند نظیر ماه رجب، شعبان، رمضان که دعاها در این ماه ها اجابت می شود. چنان که ماه رجب، «شهر الله الاصم» به معنای ماه نزول رحمت الهی است چراکه در این ماه رحمت خدا نازل می شود و این ماه از نظر منزلت در میان ماه های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
استاد حوزه در مورد ویژگی های رجبیون و جایگاه آنان اظهار کرد: در جلد اول کتاب «وسایل الشیعه»، از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند: «در روز قیامت منادی ندا می دهد: «این الرجبیون؟» یک عده بلند می شوند و می ایستند، صورت شان نورانی است به طوری که نور از صورت آنها ساطع می شود و بر سر آنها تاج پادشاهی است.» سپس امام صادق(ع) پاداش فراوانی را برای اینان بیان می کند.
 
حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: این ارزشی است که خداوند برای کسانی که در ماه رجب او را بندگی می کنند، قرار داده است، یک روز روزه در ماه رجب(ابتدای ماه، وسط ماه یا آخر) پاداشی وصف ناشدنی دارد. همچنین، در جلد هفتم از «مستدرک الوسایل» از رسول خدا(ص) روایت شده است: «خداوند در آسمان هفتم فرشته اى را به نام «داعی» قرار داده است. هنگامى که ماه رجب آمد، این فرشته در هر شب این ماه تا صبح مى گوید: خوشا به حال تسبیح کنندگان خدا، خوشا به حال فرمانبرداران خدا و خداوند می فرماید: «همنشین کسى هستم که با من همنشینى کند، فرمانبردار کسى هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم. ماه، ماه من، بنده بنده من و رحمت، رحمت من است، هر کسى در این ماه من را بخواند او را اجابت مى کنم و هر کس از من بخواهد به او مى دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت مى کنم. این ماه را رشته اى بین خود و بندگانم قرار دادم که هر کس آن را بگیرد به من مى رسد.»
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: ماه رجب ماهی است برای کسانی که به درهای بسته خورده اند و ناامیدی در زندگی شان موج می زند چنان که خداوند فرمود: «هر کسی مرا در این ماه بخواند او را اجابت می کنم. اگر چیزی از من بخواهد به او عطا می کنم.»
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به القای این شبهه که چه فایده دارد کسانی که در طول سال هیچ اعمال عبادی ندارند در ماه رجب به اعتکاف بروند، گفت: این مساله به ویژه در عرصه رسانه های مجازی دیده می شود. اصلا فرض بگیریم که چنین باشد چه کسی گفته است که افراد برای درپوش گذاشتن بر اعمال خود به اعتکاف می آیند؟ دوستان خدا ممکن است در میان اوباش هم باشند!
 
مومنی در پایان خاطرنشان کرد: در زمانی که انواع و اقسام عرفان های کاذب وارد می شود، چرا برخی در چنین امر مقدسی تشکیک ایجاد می کنند؟ این فرصت ایجاد شده است پس چرا از این فرصت استفاده نکنیم و آن را زمینه هدایت افراد قرار ندهیم؟ ضمن اینکه چنین اتفاقاتی کم است و افراد در هر ژست و حالت و قیافه ای بندگی را تجربه می کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین