عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
حجت الاسلام موسویان؛
در خجسته میلاد امام محمد تقي(ع) بار دیگر برخلاف تمام دشمنی ها با امام رضا(ع) سوره کوثر در شأن این حضرت نازل شد.
عقیق:همزمان با خجسته میلاد امام محمد تقی (ع) حجت الاسلام موسویان کارشناس مذهبی در گفتگویی گفت: زمانی که حضرت رضا (ع) در طوس بودند به ایشان اتهام آن را زدند که امام فرزندی نخواهد داشت و امامتی دیگر وجود ندارد و فرقه واقفه را تشکیل دادند، ولیکن امام رضا (ع) بشارت ولادت امام جواد (ع) را دادند و بار دیگر در شأن جواد الائمه (ع)سوره کوثر نازل شد.

وی در ادامه بیان کرد: هر کدام از ائمه ما شیعیان در سطوح معرفتی مختلفی هستند، از امام حسن ع طلب کرم باید داشته باشیم و امام حسین  طلب شجاعت و از امام جواد باید طلب سخاوت کرد. لذا بخل انسان را بیچاره می کند و یزرگترین آسیبی است که میتوانیم در جامعه داشته باشیم.

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه ما چند نوع سخاوت داریم، توضیح داد: ما سخاوت را در چند نوع ظاهری مانند اموررات دنیوی، فرهنگ، سیاست و... و همچنین در امورات معنوی به کرات داریم و لذا این جود و سخاوت را می توانیم از صاحب آن، امام جواد(ع) طلب کنیم.  

وی در ادامه عنوان کرد: اهل سخاوت بودند یعنی اینکه در همه زمینه ها و حوزه ها آن چیزی را که آموخته ای به دیگران هم آموزش بدهی و یا در بخش امورات معنوی بخل نورزیم به کسی جایگاه بهتری از ما دارد و پیشرفت کرده است.

کارشناس مذهبی با عنوان اینکه امام جواد(ع) جزو ائمه پاسخگوی ما بودند، تصریح کرد:  یکی از ویژگی های امام جوان ما پاسخگو بودند حضرت ع به تمامی سوالاتی بود که در زمانه خودشان از ایشان می شد.  ما در زمان امامت امام باقر(ع) و امام صادق سوالی را مطرح نکرده ایم بلکه به اتفاقاتی جدید رسیدیم و لذا امام جواد (ع) مرجعی پاسخگو در زمان ولایت خودشان بود.

حجت الاسلام موسویان در پایان به نقل از حدیثی از امام محمد تقی(ع) بیان کرد: عزت مومن در بی نیازی اوست.  این بی نیازی یعنی اینکه هر فرد خود تلاش کند و دستش جلوی دیگران نباشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین