عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی مطرح کرد:
حوزه/ تولیت مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران،گفت: با این که برای آغاز تکلّم و سخن گفتن کودک معمولاً زمانی حدود دوازده ماه لازم است، ولی حضرت عیسی(ع) در همان روزهای نخستینِ تولد زبان به سخن گشود و از مادر خود دفاع کرد و یاوه‌های معاندان را با منطق و دلیل رد کرد .
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سيدعبدالهادي علم‌الهدي، در گفتگویی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) به برخی شبهات درباره امامت حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد شیعه بر این است که خداوند متعال هر کسی را که امام و حجت خود قرار بدهد، از همان زمان تولد دارای امتیازات، فضائل و کمالات امامت است. یعنی این طور نیست که گفته شود امام در 7 سالگی به مقام و جایگاه امامت دست یافته است، خیر بلکه امام از همان بدو تولد دارای ویژگی‌های خاص امامت و ولایت بوده است.

وی ادامه داد: با این توضیحات روشن می‌شود که مسئله سنّ در امامت امام(ع) تأثیری ندارد. همچنان که حضرت عیسی(ع) از همان بدو تولد که به دنیا آمد خودش اعلام نمود که خداوند مرا به عنوان پیامبر انتخاب کرده است، و آمده‌ام تا رسالت نبوّت را عهده‌دار شوم و مردم را به نیکی، انجام کارهای شایسته، احسان به پدر و مادر و دوری از هرگونه زشتی و پلیدی دعوت کنم.

استاد حوزه علمیه افزود: با این که برای آغاز تکلّم و سخن گفتن کودک معمولاً زمانی حدود دوازده ماه لازم است، ولی حضرت عیسی(ع) در همان روزهای نخستینِ تولد زبان به سخن گشود و از مادر خود دفاع کرد و یاوه‌های معاندان را با منطق و دلیل رد کرد. و همان طور که نوزادی چون عیسی(ع) می‌تواند به پیامبری مبعوث شود، امام جواد(ع) نیز در سنّ کودکی می‌تواند امام باشد.

وی عنوان داشت: بنا بر این هر امام معصوم(ع) از زمانی که به دنیا می‌آید، دارای فضائل و کمالات امامت است، ولی مسئولیت رسمی ایشان به عنوان امام و رهبر جامعه از زمانی شروع می‌شود که امام قبلی از دنیا برود و یا شهید شود. از این رو امام جواد(ع) همان مقام علم، عصمت، شجاعت، عدالت و جایگاهی را داشتند که امام صادق(ع) هفتاد ساله و دیگر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) دارا بودند.

تولیت مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران با بیان اینکه امام جواد(ع) بسیار مهمان نواز و سخاوتمند بودند، گفت: زندگی امام جواد(ع) بر پایه جود و سخاوت و بخشندگی بود، به طوری که به جوادالائمه مشهور می‌شوند. و در روایت آمده است که در همان دوران کودکی، عده زیادی از مردم در مقابل منزل امام جواد(ع) تجمع می‌کردند تا از ایشان حاجت بطلبند و امام(ع) از آنان دستگیری نماید، چون می‌دانستند که از محضر امام نا امید و دست خالی برنخواهند گشت، از این رو امام رضا(ع) طی نامه‌ای به حضرت جواد(ع) سفارش فرمودند که از همان درب اصلی خانه رفت و آمد کند و تا می‌تواند به فقیران کمک و از آنان دستگیری نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدي در پایان با تأکید بر این که مسلمین و به ویژه جوانان سیره علمی و اخلاقی امام جواد(ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند، اظهار داشت: اگر فردی بتواند سبک زندگی و افکار و عقاید خود را منطبق با سیره ائمه معصومین(علیهم‌السلام) قرار دهد، و با مطالعه و تحقیق نسبت به جایگاه امام معرفت و شناخت پیدا کند، یقیناً در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین