عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق:
حجت الاسلام والمسلمين وزيري سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: كسالت در عبادت روشني چشم شيطان است و سرمه چشم شيطان مي شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين وزيري در جمع زائران ايراني در حرم مطهر امام حسين(ع) با اشاره به اين آيه قرآن « آيا من با شما عهد نكردم كه شيطان را عبادت نكنيد، كه همانا او دشمن آشكار شماست؟! » ، گفت: شيطان از شيوه ها و حربه هاي مختلفي براي فريفتن انسان استفاده مي كند اما انسان اين توانايي را دارد متقين و صالحين را سرلوحه خود قرار داده و از وسوسه هاي شيطان دور بماند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم (ص) ادامه داد: چرت و كسالت در عبادت روشني چشم شيطان است، دروغ گفتن كام شيطان را شيرين مي كند و شيطان تكبرورزيدن بندگان را دوست دارد.

حجت الاسلام و المسلمين وزيري با اشاره به اينكه هنگام زيارت حرم امام و معصومين نبايد كسالت داشت، اضافه كرد: از فرصت هاي موجود بايد بهره برد و با نشاط به دعا و مناجات پرداخت.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه دروغ نگفتن را بايد بعنوان سوغات كربلا با خود ببريم، تصريح كرد: راستي و درستي انسان را به منزلگاه آرامش و قرار مي رساند.

حجت الاسلام و المسلمين وزيري اضافه كرد: عوامل كبر ثروت، جمال و علم است كه تمام اين حسنات را خدا به انسان مي بخشد و اين انسان براي چه بايد تكبر ورزيده و مباهات كند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به روايتي ديگر افزود: آنجا كه فردي خشمگين شود يا ديگري را قضاوت كند يا آنكه مرد و زن نامحرمي با يكديگر در خلوت روبه رو شوند از كمين گاه هاي شيطان است و بايد از اين سه عامل دوري جست.

حجت الاسلام و المسلمين وزيري خاطرنشان ساخت: روزي ياران پيامبر(ص) از ايشان پرسيدند آيا شيطان روي شما نيز تاثير گذار است كه پيامبر (ص) فرمودند من هم درون خود شيطان دارم اما توانسته ام آن را مسلمان كنم كه بيانگر اين واقعيت است انسان ها مي توانند با شيطان درون خود مبارزه كنند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین