عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
در‌گفتگو با حجت الاسلام ریاضت مطرح شد؛
حضرت زهرا(س) به عنوان هدیه ای از سوی خدای متعال به پیامبر اکرم(ص) داده شده است؛ از طرف دیگر ارزش هر هدیه ای به هدیه دهنده آن بستگی دارد که برای شناخت جایگاه حضرت زهرا(س) باید جایگاه خداوند را بشناسیم.
عقیق:حجت الاسلام محمود ریاضت در گفتگویی در حاشیه دوره سه روزه آموزشی و هم اندیشی خواهران مداح این سازمان، با بیان اینکه درباره ولادت حضرت زهرا(س) دو نکته قابل تأمل است، گفت: به تعبیر قرآن کریم، حضرت زهرا(س) هدیه و عطیه الهی به نبی اکرم(ص) است که جایگاه رفیع این بانوی دو عالم را می‌رساند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: ارزش هر هدیه ای به ارزش هدیه دهنده بستگی دارد؛ به طور مثال اگر ما برای کسی هدیه ای می‌بریم، می‌گوییم که قابل شما را ندارد اما این ارزش بنده است.

وی با بیان این که اگر بخواهیم جایگاه ارزشی حضرت فاطمه(س) را تبیین کنیم باید جایگاه ارزشی خدای متعال را بشناسیم، اظهار داشت: قرآن کریم ایشان را به کوثر، به معنای خیر کثیر معرفی کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام خمینی(ره) درباره وجود ذی جود بانوی دو عالم می فرمایند، اگر حضرت زهرا(س) مرد بود، پیغمبر بود؛ این سخن که اگر حضرت فاطمه(س) مرد بودند پیغمبر می شدند، به خوبی جایگاه رفیع ایشان را تبیین می‌کند.

وی با بیان این که زنان ما هم اگر جایگاه خودشان را بشناسند، با کارهای سطح پایین و ضعیف که شخصیت آن ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد، سرگرم نخواهند شد، ابراز کرد: متأسفانه استکبار جهانی شخصیت زن را ملکوک کرده و به استفاده ابزاری از زنان پرداخته است.

حجت الاسلام ریاضت تأکید کرد: جایگاه زن با الگوی گیری از بانوی دو عالم باید در سطح جهانی و بشری ارتقا پیدا کند و از برخورد کالا گونه با زن پرهیز شود؛ مطمئنا با نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه، زنان ما به جایگاه انسانی خود خواهند رسید.

وی در بخش دیگر به نقش مداحان در نهادینه شدن فرهنگ فاطمی اشاره کرد: مداحان و هیأت مذهبی باید نقش معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی داشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب تأکید می فرمایند که شعر و مرثیه باید ویژگی معرفت و بصیرت افزایی داشته باشد و هر مستمع پس از خروج از جلسه، معرفتش نسبت به گذشته باید افزایش پیدا کرده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مداحان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز باید به گونه ای عمل کنند که از جناح بندی‌ها و مسائل حاشیه‌ای به دور باشد؛ با توجه به این که شورای نگهبان در انتخابات حداقل صلاحیت‌ها را احراز می‌کند، باید به انتخاب فرد اصلح تأکید داشته باشیم.

وی تبیین اصول و مبانی مدنظر رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات گفت: برای شناخت و انتخاب نامزد اصلح، باید ملاک های فرد اصلح را بشناسیم؛ برای معرفت پیدا کردن نسبت به این ملاک‌ها باید به شاخصه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره فرد اصلح توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام ریاضت در پایان با بیان این که مداحان بسیجی باید تفکر بسیجی را در جامعه تبیین و ترویج کنند، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر تفکر دلنشین بسیجی در جامعه گسترش پیدا کند، ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و نخستین بسیجی‌های عالم، حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بودند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین