عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
حدیث انتظار...
شما را به ذکر خدا و به ایستادنتان در برابر خدا (در روز قیامت) متذکر می شوم؛ در حالی که حجتش را در دنیا بر شما تمام کرده و پیامبران را مبعوث نموده و قرآن را فرو فرستاده است.
عقیق:امام باقر علیه السلام می فرمایند: «حضرت مهدی علیه السلام در مکه به هنگام نماز عشاء ظهور می کند؛ در حالی که پرچم و پیراهن و شمشیر پیامبر صل الله علیه وآله را به همراه دارد و چون نماز عشاء را خواند، فریاد بر می آورد: «ای مردم! شما را به ذکر خدا و به ایستادنتان در برابر خدا (در روز قیامت) متذکر می شوم؛ در حالی که حجتش را در دنیا بر شما تمام کرده است و پیامبران را مبعوث نموده و قرآن را فرو فرستاده است.

خداوند به شما فرمان می دهد که به او شرک نورزید و فرمانبر او و پیامبرانش باشید. آنچه را قرآن امر به احیای آن کرده است، احیا و زنده کنید و آنچه را که امر به نابودی آن کرده است، نابود سازید و یاوران راه هدایت باشید و بر تقوا و پرهیزکاری همکاری نمایید؛ زیرا دنیا فنا و زوالش فرا رسیده و نفخه وداع سر داده است.

من شما را به سوی خدا و رسولش و عمل به کتاب او و نابودی باطل و احیا و زنده ساختن سیره پیامبر صل الله علیه وآله دعوت می کنم.» آن گاه در میان سیصد و سیزده نفر از یارانش ظهور می کند.» (1)

 

پی نوشت:

برگرفته از ابن حماد، فتن، ص 95؛ و ابن طاووس، ملاحم

عقیق:
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین