عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
حجت الاسلام رفیعی: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان و این ها شاخصه های تربیت فاطمی هستند و پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به شاخصه های تربیت فاطمی فرزندان گفت: دوست داشتن فرزندان فقط به خرید کفش و لباس و مایحتاج مادی برای آنها نیست و نمی توان خرید لوازم مادی برای فرزندان و دادن پول تو جیبی به آنها را محبت نامید بلکه محبت به فرزندان در دین باور کردن آنها است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها چون فرزندان خود را دوست داشتند آنها را عصر شب قدر خوابانده و در شب هنگام آنها را بیدار کرده و می فرمودند که امشب مهم ترین شب زندگی هر انسانی است و من دوست دارم فرزندانم از برکات این شب بهره مند شوند چون هرکس از این شب محروم شود خیلی محروم شده است و آنگاه آب به صورت فرزندانشان زده و آنها را نوازش می کردند تا شب قدر را بیدار بمانند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: حضرت زهراسلام الله علیها شب های جمعه به نماز می ایستادند و امام حسن(ع) مخصوصا نماز ایشان تماشا می کردند و گزارش نمازهای حضرت زهرا سلام الله علیها را امام حسن مجتبی(ع) برای دیگران بیان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امام حسن(ع) در بیان فضیلت های نماز حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایندکه مادرم شب های جمعه را تا عمود صبح به نماز می ایستادند و نماز می خواندند.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به تربیت فرزندان خود در زمینه نماز خواندن، شب زنده داری، احیای شب های قدر و موضوعات دینی بی تفاوت بوده و فرزندانمان را به حال خود رها کرده ایم، ادامه داد: همین بی تفاوتی والدین موجب شده که فرزندان و بچه ها هر چه از نظر سنی بالاتر می روند فاصله آنها با خدا بیشتر می شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: رسیدگی به دنیای مادی بچه ها مهربانی نیست و رسول خدا(ص) در این زمینه می فرمایند که« وای بر بچه های آخر الزمان از دست پدر و مادرشان؛ زیرا این پدر و مادرها هستند که رعایت پوشش و حجاب اسلامی و رعایت روابط خود را در مقابل فرزندان نکرده و انواع گناهان از جمله غیبت و ناسزاگویی را در مقابل آنها مرتکب شده و آنها را دعوت به گناه می کنند».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در چنین فضایی نمی توان انتظار داشت که فرزندان دین مدار و دین باور تربیت شوند، تصریح کرد: در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها چهار گل تربیت شدند و شجاعت حسینی، صبر حسنی، استقامت زینبی و فصاحت ام کلثومی و تمام این فضایل در یک خانه محقر ایجاد شد.

وی افزود: در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به ظاهر شاید رفاه مادی نبود اما آرامش بود و در پرتو این آرامش چهار شخصیت وارسته و انسان ساز پرورش یافته و تربیت شدند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان و این ها شاخصه های تربیت فاطمی هستند و پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین