عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود؛
کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» تالیف حجت‌الاسلام محسن قرائتی به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود با شمارگان دو هزار نسخه، در ۱۷۶ صفحه منتشر شد.
عقیق:  انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود در سه ماهه نخست سال جدید آثار متعددی را با موضوع «مهدویت» به بازار نشر ارایه کرده است.

کتاب های «اشباح انحراف»، ‌«یاران آفتاب»، «آروزی بزرگ»«آروزی اسب سفید»،‌«تخته سفید»، «سراب»، « زندگی مهدوی در سایه دعای عهد»،‌«ابعاد شخصیت حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات» و «به سوی خورشید» جدیدترین عناوین آثار منتشر شده از سوی بنیاد فرهنگی مهدوی موعود به شمار می‌آیند. 

کتاب اشباح انحراف ‌نوشته دکتر جواد اسحاقیان درچه است که با شمارگان دو هزار نسخه، در ۲۷۹ صفحه و در قطع رقعی ‌تا هفته آینده «کتاب «ابعاد شخصیت حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات» عنوان اثر دیگری است که از سوی این انتشارات روانه بازار نشر شده است. این اثر را مجتبی معنوی به رشته تحریر درآورده است. نویسنده در این کتاب طی چند فصل ادعیه و زیارات مرتبط با حضرت مهدی(عج) را تفسیر کرده است.» روانه بازار نشر می‌شود. 

سه کتاب «یاران آفتاب»، «آرزوی بزرگ»‌ و «آرزوی اسب سفید» که اثر «محمد یوسفیان» هستند. در راستای آشنا سازی کودکان با معارف مهدوی تهیه شده اند. هر یک از این سه کتاب در ۱۶ صفحه ‌قطع رحلی منتشر شده و هر صفحه رنگ‌آمیزی ویژه‌ای برای کودکان دارد که از این میان، کتاب «یاران آفتاب» بهار سال جاری در پیشخان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. 

همچنین در راستای آشناسازی کودکان با فرهنگ مهدویت، کتابی ویژه مربیان حوزه مهدویت با عنوان «تخته سفید»(جلد دو) منتشر شده است که روش‌های تدریس مهدویت را به صورتی جزئی برای مربیان بیان می‌کند، با شمارگان هزار صفحه و در ۹۵ صفحه منتشر شده است. 

کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» از دیگر آثار منتشر شده بنیاد فرهنگی مهدی موعود است که تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است و با شمارگان دو هزار نسخه، در ۱۷۶ صفحه و قطع رقعی منتشر شده است. 

این کتاب توضیحاتی مبوسط را درباره دعای عهد ارایه کرده است. ضمن آن‌که زندگی مهدوی را از دیدگاه دعا و زندگی کسانی را که می‌خواهند مهدوی باشند، توصیف کرده است. 

کتاب «سراب» نیز شامل مجموعه مقالاتی است که از سوی دفتر فصلنامه علمی- ترویجی
« کتاب «مساجد در عصر ظهور» را به عنوان اثر تازه دیگری از بنیاد است که درباره موضوع مهدویت است، و سعی دارد مباحث مهدوی را از نظرگاه مسجد بررسی کند. »
انتظار موعود،‌ منتشر شده‌است. کتاب سراب نیز دربرگیرنده ۳۶ مقاله در قالب ۹۳ صفحه است که بهار امسال برای نخستین بار منتشر شده‌اند. 

کتاب «ابعاد شخصیت حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات» عنوان اثر دیگری است که از سوی این انتشارات روانه بازار نشر شده است. این اثر را مجتبی معنوی به رشته تحریر درآورده است. نویسنده در این کتاب طی چند فصل ادعیه و زیارات مرتبط با حضرت مهدی(عج) را تفسیر کرده است. 

فصل نخست این کتاب، کلیاتی درباره موضوع بیان شده و سپس ادعیه و زیارات طبقه‌بندی شده‌اند. در فصل سوم، سیمای وجودی حضرت(عج) در ادعیه بیان و فصل چهارم به سیمای عملکردی حضرت(عج) پرداخته شده است. 

کتاب «مساجد در عصر ظهور» را به عنوان اثر تازه دیگری از بنیاد است که درباره موضوع مهدویت است، و سعی دارد مباحث مهدوی را از نظرگاه مسجد بررسی کند. در این اثر موضوعاتی از جمله مساجد در عصر ظهور و احیای مساجد در عصر ظهور آورده شده‌اند. این کتاب با شمارگان دوهزار نسخه در ۱۰۷ صفحه منتشر شده است. 


منبع: آینده روشن
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین