عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
عقیق:حجت‌الاسلام محمد سالار، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگویی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، به بیان توضیحاتی درباره فعالیت‌های مجمع در طول این سال‌ها پرداخت.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درباره مأموریت‌های اصلی این مجمع گفت: احیا و گسترش فرهنگ و معارف ناب محمدی(ص)، دفاع از حریم قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع)، ایجاد و تقویت وحدت و اخوت اسلامی، دفاع از هویت و حقوق مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) در جهان از جمله اهداف اصلی این مجمع به شمار می‌رود.

وی تدوین، ترجمه، نشر و توزیع کتاب، تولید 2 هزار نرم‌افزارهای اسلامی و محصولات فرهنگی به 75 زبان مختلف دنیا را از جمله اقدامات صورت گرفته مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خواند و یادآور شد: تأسیس دانشگاه اهل‌بیت (ع) و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌هایی چون تاریخ اسلام، کلام و عرفان اسلامی کار مهم و مفیدی در این سال‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام سالار افزود: کمک به ساخت، مرمّت و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی در کشورهای مختلف، حمایت از حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و جنگ را از دیگر اقدامات صورت گرفته این مجمع خواند و گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأسیس «کمیته مساجد» منابع مالی لازم از سوی خیرّین و نیکوکاران مسجدساز را برای ساخت مساجد و حسینیه‌ها را جذب می‌کند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن اشاره به برگزاری همایش‌های متعددی چون همایش بین‌المللی امام سجاد(ع)، جشنواره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص)، همایش بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع)، اجلاس‌های مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، از برگزاری اجلاس بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) و دومین جشنواره پیامبر اعظم (ص) در آینده خبر داد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین