عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
عضو شورای عالی حوزه های علمیه؛
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از ارکان و پایه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی نقش مراجع معظم تقلید بود که با انتشار بیانیه و اطلاعیه ها اثر شگرفی در ایجاد انسجام و وحدت مردمی در مبارزه با رژیم ستم شاهی داشتند.
عقیق: آیت الله سیدمحمد غروی شامگاه شنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد حضرت زین العابدین (ع) قم اظهارداشت: یکی از ابعادی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی اثر بسزایی در شکل گیری انقلاب داشت،‌ تلاش وافر و گرانسنگ مراجع معظم تقلید بودند که با حضور در صحنه مبارزه علیه رژیم پهلوی نقش ارزشمندی را ایفا کردند که متاسفانه نسبت به این مساله آگاهی بخشی کافی نشده است.

استاد حوزه علمیه افزود: در شکل گیری انقلاب اسلامی سه عامل مهم و اثربخش نقش آفرینی داشتند که نخستین آن بینش عمومی مردم بود که موج مبارزه با نظام ستم شاهی به یکباره در جامعه شکل گرفت و با رهبری امام راحل و پشتیبانی ملت توانستیم با دست خالی علیه دشمن ایستادگی  و در نهایت 22 بهمن آن را شکست بدهیم.

آیت الله غروی « نقش مرجعیت» را دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد و اظهارداشت: در اوایل سال 56 و 57 حرکت مردمی پشت سر مراجع تقلید، مکمل حرکت انقلابی امام خمینی بود که توانست با شور و شوق انقلابی به صورت منسجم حرکت کند و منجر به ساقط کردن نظام استبداد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه « وحدت و یکپارچگی » را از دیگر عوامل شکست نظام ستم شاهی توصیف کرد و افزود: در آن زمان امام خمینی(ره) در متن دوران مبارزه حضور داشتند و با شجاعت، درایت و مدیریت توانست توده مردمی را با خود همراه ساخته و در برابر نظام مزدور پهلوی ایستادگی کنند و در نهایت هیمنه آنان را در هم شکند.

وی ادامه داد: ملت مظلوم و ستم کشیده ایران اسلامی در این برهه از زمان با ایمان و اعتماد به ولایت فقیه دست به دست یکدیگر داده و پشت سر امامشان مقابل رژیم پهلوی ایستادگی کرده و خون دادند تا پیروز شدند.

آیت الله غروی با بیان اینکه معتقدیم نظام اسلامی باید در نظرات خود منصف باشند تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی با همه ضعف هایی که شاید داشته باشد خدمات ارزشمندی به جامعه به ویژه اقشار مستضعف جامعه شده است.

عضو شورای عالی انقلاب  فرهنگی تاکید کرد: در دوران گذشته در بسیار از مناطق در خاموشی مطلق بودند و حتی در زمان امکانات لازم برای گرم کردن خود نداشتند، اما امروز خدمات ارزشمندی در اقصی نقاط کشور ارائه شده است که باید منصفین نیمه پر لیوان را ببینند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر امروز همان نظام منفور پهلوی وجود داشت بدون شک  در این مسجد جوانی وجود نداشت و فرهنگ و دین جوانان ما از بین رفته بود.

وی تصریح کرد: امروز تهاجم فرهنگی دشمن و هجمه هایی که به نسل جوان ما و فرهنگ و آیین ما وارد می شود در طول تاریخ گذشته سابقه نداشته است، برپایی چنین محافل و برنامه هایی کمک به احیای سنت های گذشته می کند و جوانان را در مسیر حق و حقیقت قرار می دهد.

آیت الله غروی در بخش دیگری از سخنانش به نقش بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در دوران انقلاب اگر نبودند، مادران و بانوان بدون تردید آن انقلاب شکوهمند شکل نمی گرفت، چرا که همه کسانی که در کوچه و خیابان فریاد مرگ بر شاه سر می دادند در دامن همین مادران رشد کرده بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به بانوان امروز جامعه اسلامی گفت: همانطور که از صدر اسلام و بر اساس آیات و روایات رسیده مشخص است، نقش زنان در خانه و خانواده بسیار ارزشمند است و این وظیفه مردان است که در بیرون خانه مشغول کار و فعالیت باشند، و رسالت مادران پرورش امام خمینی ها و مقام معظم رهبری ها است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین