عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
۲۸ بهمن ماه؛
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی در این استان خبر داد و گفت: این کنگره همزمان با ایام سوگواری صدیقه طاهره (س) برگزار می شود.
عقیق:حجت‌الاسلام علیمراد کیانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگویی در همدان اظهار داشت: کنگره شعر فاطمی پنجشنبه 28 بهمن ماه از ساعت 8:30 صبح شروع می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره الگوسازی فرهنگ ناب فاطمی، ترویج شعرهای آئینی و استفاده از ظرفیت‌های شعرای آئینی شعر فاطمی است، ضمن اینکه می‌خواهیم اشعار افراد برگزیده‌ای را که فرصت و امکان چاپ آن را نداشته‌اند را به چاپ برسانیم.

حجت الاسلام کیانی گفت: با شروع فراخوان ارسال آثار به کنگره سراسری شعر فاطمی نزدیک 300 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره در همدان ارسال شد و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

وی از حضور 300 تن از هنرمندان، شعرا و مداحان کشور در اختتامیه کنگره سراسری شعر فاطمی خبر داد و گفت: در این مراسم از 17 برگزیده کشوری کنگره تجلیل می‌شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه این کنگره 17 برگزیده دارد، تصریح کرد: 8 تن را بانوان و 9 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که توانسته‌اند با ارائه اشعار مناسب در بخش دانش‌آموزی، دانشجوئی، حوزوی و آزاد رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کنند.

وی عنوان کرد: تمام اشعار نفرات برگزیده به همراه یک اثر از افرادی که شعرشان در سطح بالایی قرار  داشت اما نتوانستند حائز رتبه شوند در کتابی با عنوان " برگزیده شهر کنگره فاطمی" چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین