عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
همراه با شهدا؛
زندگینامه شهیدی که شجاعت و دليری‌های مثال‌زدني اش موجب شد که او را «شيرِ سامرا» لقب بدهند.
عقیق:شهید مهدی نوروزی که خود نیز فرزند شهید بود، در 15 خرداد 1361 مصادف با نیمه شعبان در کرمانشاه دیده به جهان گشود. او سومین فرزند خانواده بود در حالی که به اعتقاد پدرش با سایر فرزندان تفاوت داشت. از صفات بارز اخلاقی او می توان به خلق و خوی خوش، خدمت به پدر و مادر، عشق به اهل بیت، توجه خاص به نماز اول وقت و ارادت ویژه به مقام معظم رهبری اشاره کرد.

شهید نوروزی از کودکی عاشق شهادت بود و به رسم ولايتمداري‌ عمر خود را همواره صرف خدمت به نظام اسلامي و ارزش های آن کرده بود. وی چندین مرتبه جهت مبارزه با وهابیت تکفیری به عراق اعزام شد و هنگامی که فرماندهان سپاه قدس نبوغ نظامی و شجاعت کم نظیر او را دیدند، به عنوان فرمانده چند عملیات انتخابش کردند که هیچ کدام با شکست مواجه نشد و در آخر به عنوان فرمانده عملیات ویژه سامرا منصوب شد که در آنجا به سبب شجاعت و دلیری های مثال زدنی اش «شیرِ سامرا» لقب گرفت. اما در نهایت این شهید بزرگوار در 20 دی ماه 1393 مصادف با روز میلاد رسول گرامی اسلام و رئیس مکتب شیعه به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

زندگینامه «شیرِ سامرا»/ شهیدی که در همسرداری نمونه بود

* خاطراتی از شهید نوروزی:

** همیشه همسرداری اش خاص بود؛ وقتی می خواستیم با هم بیرون برویم، لباس هایش را می چید و از من می خواست تا انتخاب کنم و از طرف دیگر توجه خاصی به مادرش داشت. هیچ وقت چیزی را بالاتر از مادرش نمی دید، تعادل را رعایت می کرد. به خاطر دل همسرش، دل مادرش را نمی شکست و یا به خاطر مادرش به همسرش بی احترامی نمی کرد.

** مهدی بچه بسیار شجاع و از چهار پنج سالگی به فکر شهادت بود. می‌دیدم راهش همین است و شهادت را دوست دارد. در هر شرایطی هم به من می‌گفت: «مادر! فقط یک چیز می‌خواهم، شهادت. از شما می‌خواهم برایم شهادت را از خدا بخواهید.» از اول تا آخرش که به شهادت ایشان ختم شد، دعای همیشگی‌ام برای ایشان طبق خواسته خودش شهادتشان بود. مثلاً وقتی می‌گفتم مهدی ‌جان! شما باید یک ماشین داشته باشید و خانه‌ای تهیه کنید و کلاً حرف دنیا را که می‌زدم متوجه می‌شدم به ‌کلی آن طرف است و واقعاً حواسش به این طرف نبود. یعنی مرد خدا و تمام حالات اش خدایی بود.

** دیدار آخر در محرم سال 1392 بود که او خدمت مقام معظم رهبری رفت و به خانه که برگشت تلفنی با مادرشان صحبت کرد و گفت: «مادر! به حضرت آقا گفتم پدر و مادرم به فدایت. شما و آقا را فدای حضرت آقا کردم.» می‌گفتند به آقا گفتم آقا شما امر بفرما، اراده کن من سر می‌دهم. از حضرت آقا می‌خواهند که برای شهادتشان دعا کنند. مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند: «برای عاقبت به خیری شما دعا می‌کنم.» یک سال بعد با چند روز فاصله آقا مهدی به آرزوی دیرینه‌اش می‌رسد.
زندگینامه «شیرِ سامرا»/ شهیدی که در همسرداری نمونه بود

وصیت‌نامه شهید مهدی نوروزی:

شهید مهدی نوروزی چند صباحی قبل از شهادتش در سامرا، تنها فرزند و کودک شیرخواره خود «محمد هادی نوروزی» را در آغوش گرفته و وصیت خود با او را میان خانواده و در مقابل دوربین بیان می‌کند. «اگر ما یک روزی شهید شدیم و آقا محمد هادی این فیلم را دید، ان شاالله منتقم خون امام حسین (علیه السلام) است. ان شاالله آمده است انتقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگیرد. ان شاالله یار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یار رهبر و یار آقای سید علی خامنه‌ای باشد. ان شاالله همیشه مدافع نظام باشد، مدافع انقلاب باشد. تهدید بزرگی برای دشمنان نظام، انقلاب و اهل بیت (علیه السلام) باشد. وجودش خود تهدید [برای دشمنان] باشد.»

زندگینامه «شیرِ سامرا»/ شهیدی که در همسرداری نمونه بود


روحش شاد و یادش گرامی


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین