عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
حجت‌الاسلام کمالی:
یک پژوهشگر حوزوی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص رایگان شدن هزینه آب و برق مساجد گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت به جای تصویب چنین مصوباتی باید مساجد را مجهز به زیرساخت‌ها و نرم افزارهای فرهنگی مانند ساخت حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها، سایت‌های اینترنتی و مراکز مشاوره و حقوقی کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام حسن کمالی،نویسنده و پژوهشگر حوزوی، مجلس و دولت را متوجه توصیه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب کرد و گفت: حفظ سنگر مسجد با رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز میسر نمی‌شود بلکه با تقویت بنیان‌ها و مراکز دینی در مساجد، ممکن است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) «مسجد، سنگر است مساجد را پر کنید»، گفت: دولتمردان برای حفظ این سنگر باید اقدامات فرهنگی را تقویت کنند.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری «مسجد، هسته مقاومت فرهنگی است» افزود: حاکمیت برای افزایش دستاوردهای فرهنگی و عبادی مساجد برنامه‌ریزی کند.

اسراف انرژی توسط برخی از مسجدی‌ها

امام جماعت مسجد وفا مصوبات مجلس برای رایگان شدن هزینه‌ها و حق انشعاب آب، برق و گاز را موجب افزایش مصرف این انرژی‌ها و هدررفتن سرمایه‌های ملی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دست‌اندرکاران و نمازگزاران مساجد با سوءبرداشت از مصوبات مجلس، آب، برق و گاز را بیش از حد مصرف می‌کنند.

وی ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت به جای تصویب چنین مصوباتی باید مساجد را مجهز به زیرساخت‌ها و نرم افزارهای فرهنگی مانند ساخت حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها، سایت‌های اینترنتی و مراکز مشاوره و حقوقی کنند.

حفظ سنگر مسجد با رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز میسر نمی‌شود

نماینده مراجع معظم تقلید، مجلس و دولت را متوجه توصیه‌های مسجدی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری کرد و گفت: حفظ سنگر مسجد با رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز میسر نمی‌شود بلکه با تقویت بنیان‌ها و مراکز دینی در مساجد، ممکن است.

وی مسئولان کشور را به رعایت آرمان «مسجد محوری» توصیه کرد و ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی امکانات لازم برای راه اندازی دارالقرآن‌ها و دارالحدیث ها و سایر مراکز قرآنی و حدیثی در مساجد را فراهم کنند.

تصویب طرح‌ها بدون توجه به نیازهای اصلی مساجد

نماینده مراجع معظم تقلید حضور مستمر نمایندگان مجلس در مساجد را زمینه‌ساز آشنایی آنان با مشکلات این خانه‌های خدا دانست و گفت: متاسفانه آنها عمدتا در فصل انتخابات در مساجد حاضر می‌شوند و پس از انتخاب بدون توجه به نیازهای اصلی مساجد، طرح‌ها و لوایح را تصویب می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان شهری در مساجد لازمه توجه به مشکلات و نیازهای این خانه خدا است، خاطرنشان کرد: البته برخی مسئولان به این موضوع اهتمام دارند برای نمونه دکتر انجمنی؛ شهردار منطقه 12 و مهندس نوروزی؛ شهردار ناحیه 1 (منطقه 12) مرتبا با حضور در مساجد این منطقه و ناحیه از جمله مسجد وفا، پاسخگوی مشکلات نمازگزاران هستند.

حجت‌الاسلام کمالی ابراز داشت: مسجدمحوری یعنی عشق مسئولان به مساجد که به نوبه خود موجب افزایش برکات جامعه و تربیت دینی فرزندان می‌شود.

امام جماعت مسجد وفا خاطرنشان کرد: درک فرهنگ اثرگذار مسجدی از سوی مسئولان هدایتگر آنان در توجه بیشتر به مساجد و تصویب طرح‌ها و لوایح دقیق است؛ درحالی که طرح رایگان شدن هزینه‌ها و حق انشعاب آب، برق و گاز نشان دهنده درک نکردن ضروریات مساجد توسط نمایندگان است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مساجد باید پرچمدار اصلاح الگوی مصرف و مبارزه با اسراف باشند، درحالی که چنین مصوباتی برخلاف این رسالت مساجد است. ضمنا شاهد اسراف‌های گسترده در مساجد هستیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین