عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
خطیب و پژوهشگر حوزه:
حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: هیچ گناهی و هیچ جنایتی در نظر خداوند بالاتر از گمراه کردن بشریت نیست.
عقیق: حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ پنجشنبه شب در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله شاهرخی در حسینیه شهدای قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن در مورد ارشاد مردم گفت: ارشاد و اضلال یکی از مهم‌ترین مسائل در این عالم است و بعثت انبیا و اولیای الهی دلیلی بر این مسئله مهم است.

وی بیان کرد: فلسفه حضور 124 هزار پیامبر در این عالم چیزی جز دستگیری، هدایتگری و نجات بشریت نبود و در نقطه مقابل هیچ گناهی و هیچ جنایتی بالاتر از گمراه کردن و ایجاد انحراف در عقیده و باور مردم نیست.

سخنران این مراسم با بیان اینکه هیچ گناهی و هیچ جنایتی در نظر خداوند بالاتر از گمراه کردن بشریت نیست گفت: در نقطه مقابل آن هیچ خدمت و عبادتی فراتر و ارزشمندتر از ارشاد، هدایت و دستگیری و نجات افراد نیست.

وی ابراز داشت: دستگیری از کسی که به مسیر باطل گرایش پیدا کرده و نجات کسانی که در جستجوی حق هستند و به باطل گرویدند از منظر قرآن مانند نشان تمام بشریت است.

حجت الاسلام صادقی واعظ افزود: آیت‌الله شاهرخی نه تنها یک نفر بلکه صدها و هزاران نفر را در دوران نزدیک به 70 سال حضور در مکتب اهل بیت(ع) هدایت کرده و سبب دستگیری و نجاتشان شده است.

وی عنوان کرد: هدف آیت الله شاهرخی از تألیف، تدریس، مبارزات در دوران طاغوت و سخنرانی‌هایی که در شهرهای مختلف مثل تهران، اهواز، بروجرد و کوهدشت داشت آگاه ساختن و هدایت مردم بود.

این خطیب و محقق حوزوی با اشاره به اینکه آیت‌الله شاهرخی یک لحظه از تلاش برای نجات مردم و آگاه کردن آنها دست بر نداشت گفت: تلاش وی فراتر از مرزهای ایران بود و در مدتی که در کشورهای بنگلادش، میانمار و سریلانکا حاضر بود تمام تلاش خود را برای هدایت مردم انجام داد.

وی ابراز داشت: آیت الله شاهرخی در کشورهایی که حاضر بود با تشکیل دارالقرآن، تأسیس کتابخانه، مسجد و حسینیه در شهرهای مختلف برای ایجاد وحدت اسلامی تلاش می‌کرد و در این کشورها مصداق حقیقی فقیه آگاه به زمان را به نمای گذاشت و پناهی برای همه مسلمانان در این کشورها بود.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: آیت‌الله شاهرخی دائماً در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت که نشان از این دارد که تا آخرین لحظه عمر با برکت خود برای خدمت‌رسانی به دین و احیای امر اهل‌بیت(ع) و  هدایتگری بندگان تلاش می‌کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین