عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد
حجت الاسلام ماندگاری، گفت: وصایای امام حسن عسکری(ع)، دقیق و با ادبیات ساده بیان شده و نقشه راه شیعیان عصر غیبت را ترسیم کرده است.
عقیق:حجت‌الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) که جمعه 17 دی ماه در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های وصیت امام یازدهم به شیعیان،گفت: وصیتهای امام عسکری (ع) با دیگر ائمه طاهرین(ع) به جهاتی متفاوت است، امامان دیگر، وقتی توصیه‌ای به مردم داشتند، می‌دانستند پس از خود وصی و امام، راه آنها را ادامه خواهد داد؛ وصایای پیغمبر(ص)، حضرت علی(ع) و ائمه دیگر از نمونه آن است امّا امام عسکری(ع) می‌داند مردم دهها و صدها سال و یا تاکنون که حدود 1200 سال از غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد، راحت به امام خود دسترسی نخواهند داشت بر این اساس، امام عسکری(ع) با ادبیات ساده و دقیق، منشور شیعه بودن را در وصایای خود بیان کرده است.

این کارشناس مذهبی به ویژگی‌های وصایای امام بزگوار اشاره کرد و افزود: امام عسکری(ع) در موضوع غیبت امام عصر(عج) مسائل بسیاری را مطرح و شیعیان را نسبت به آن آگاه کردند که یکی از آن مسائل، معرفی نوّاب خاص امام عصر(ع) و شرایط دریافت دین از علما و فقهای دین بود.

ماندگاری با بیان اینکه وصیت امام عسکری(ع) نقشه راه شیعیان است، گفت: شیعه 1200 سال مظلوم ماند و در حاشیه بود اما امروز شیعه به برکت خون بیش از 230 هزار شهید و انفاس قدسی امام بزرگوار، یک هویت جمعی پیدا کرده است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهیدان، ده‌ها هزار طلبه از سراسر دنیا در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند و ده‌ها هزار طلبه دیگر نیز در سراسر دنیا، مسئولیت تبلیغ دین مبین اسلام را بر عهده دارند. یکی از آنها شیخ زکزاکی است که میلیونها نفر را شیعه  و به دین اسلام هدایت کرده است.

ماندگاری با اشاره به عزت کشورمان در منطقه اظهار کرد: امروز مسئولان روسیه آمدند و از علمای ما درخواست کردند تا دین اسلام در آنجا ترویج داده شود، روزی در اتّحاد جماهیر شوروی دیوار کشیده بودند تا یک کلمه لااله الا الله وارد نشود اما امروز مسئولان شوروی و هم پیمانهایشان درخواست می‌کنند تا اسلام ناب تبلیغ شود که این هویت امام عسکری(ع) پایه‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه امام عسکری (ع)، واسطه‌های دریافت احکام دین را برایمان مشخص کرد، افزود: امام به ما توصیه کرد، به دنبال عالمی روید که شما را به مهدی(عج) برساند نه به سوی منافع خودش؛ سراغ عمامه به سری روید که شما را به خدا نزدیک کند نه اینکه تعداد طرفدارانش را زیاد کند و به قول رجبعلی خیاط، دنبال کسانی باشید که مبلّغ خدایند نه مبلّغ خودشان.

ماندگاری افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های وصیتهای امام عسکری(ع)، دعا برای فرج امام زمان(عج) است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام عسکری(ع) در وصیت نامه خود، 7 نکته مهم را به شیعیان توصیه کرده است، گفت: حضرت به شیعیان فرمودند: «أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ وَالاْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَدیثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ.»

وی در شرح  وصیت امام یازدهم، اظهار کرد:  تقواى الهى و پارسایى در دین و تلاش براى خدا و راستگویى و امانتدارى درباره کسى که شما را امین دانسته و طول سجود و حُسنِ همسایگى از سفارشات مهم  امام حسن عسکری(ع) به شیعیان است.



منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین