عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
احمدی گفت : هنر زبان مشترک تمام ملل جهان است و ما باید از این طریق برای جهانی سازی پیام اربعین استفاده کنیم.
عقیق:نشست خبری دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات صبح دیروز یکشنبه 12 دی با حضور حجت الاسلام والمسلمين حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمين حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: سوگواره عبرات که از سال گذشته آغاز به کار کرده برگرفته از بخشی از زیارت ناحیه مقدسه است.

وی افزود: اربعین یک پدیده فرهنگی بوده و به عنوان یک ارثیه معنوی به ما رسیده است.

احمدی در رابطه با هنر خاطر نشان کرد: هنر و ادبیات بهترین روش برای پرداخت به این ارثیه معنوی بوده و می توان با نگاه زیبایی شناختی این پدیده را به تمام جهانیان شناساند.

وی با اشاره به زبان هنر تصریح کرد: زبان هنر،  زبان مشترک تمام ملل است و از این طریق می توان اربعین و پیام معنوی آن را به جهانیان ابلاغ کرد.

رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین افزود: آثار خلق شده توسط هنرندان همه از قلوبشان برآمده و هیچ سفارشی به آنها نشده است.

وی عنوان كرد: تاکنون در داخل کشور حدود 2000 اثر در حوزه شعر و عکس برای سوگراره عبرات ارسال شده است.

احمدی افزود: در سال جاری به عنوان اولین سال حدود 50 اثر در حوزه نگارگری به دست ما رسیده است و ماامیدواریم در خوزه کاریکاتور هم آثاری ارائه شود.

وی در خصوص بخش بین المللی سوگواره تشریح کرد : در بخش بین الملل دبیرخانه ای با همکاری جامعه المصطفی تشکیل شده که تاکنون 300 اثر از 40 کشور جمع آوری شده است.

وی در پایان گفت: مهلت ارسال آثار تا 20 دی تمدید شده ر اختتاميه سوگواره در روز 6 بهمن ماه است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین