عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
هر دو بزرگوار حجت خداوند روی زمین هستند و آن چه موجب غیبتشان شد، وجود فسادی بوده است که زمین و آسمان ها را در برگرفته بود.
عقیق:در متون تاریخی مسلمانان آمده است که حضرت مسیح(ع) پس از توطئه قتلی که یهودیان برای ایشان داشتند، به آسمان ها عروج کرده و در نزد خداوند زندگی می کنند. 

علاوه بر این ذکر شده است که زمان ظهور حضرت حجت(عج)، حضرت عیسی(ع) نیز ظهور خواهند کرد. به نظر می رسید که نکته مشترک فراوانی میان این دو بنده صالح خداوند وجود دارد، که زمان ظهورشان هم زمان است.

از این رو با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی گفت و گو کردیم. وی در اینباره به خبرنگار ما گفت: به سبب ناشکری های مردم زمان حضرت عیسی(ع)، ایشان به تقدیر الهی به آسمان ها عروج کردند. حضرت مسیح(ع) فقط سه سال پیامبری کردند و این نشان دهنده شرایط نامناسب آن زمان دارد.

وی افزود: در برخی روایات داریم که حضرت عیسی(ع) پس از عروجشان به آسمان چهارم رفته و در آن جا زیر نظر حضرت حق آموزش دیده و برای ظهور در دوران آخرالزمان آماده می شوند.

این پژوهشگر دینی در خصوص وجه تشابه حضرت مسیح(ع) با امام زمان(عج) بیان کرد: هر دو بزرگوار حجتان خداوند روی زمین هستند و آن چه موجب غیبتشان شد، وجود فسادی بوده است که زمین و آسمان ها را در برگرفته بود. البته امام زمان(عج) همیشه در زمین حضور دارند و مانند دیگر انسان ها، فعالیت می کنند، اما از دیدگان مردم غایب هستند. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: تنها کسی که با امام زمان(عج) ظهور می کند، حضرت مسیح(ع) نیستند اما به این دلیل از میان پیامبران اولو العزم، ایشان را انتخاب کردند که تا زمان ظهور نزد خداوند تعلیم می بینند و همچنین در زندگی خود از تولد تا عروج به آسمان ها، زندگیشان با اعجاز الهی همراه بوده است. 

ادیب یزدی در پایان اضافه کرد: فراموش نکنیم که کیفیت ولادت حضرت عیسی(ع)، بقاء و غیبتشان همگی غیر معمول بود. علاوه بر موارد بالا حضرت مسیح(ع) میان پیامبران اولو العزم الهی از همه مشهور تر است. در روایات داریم که روح القدوس بر حضرت مریم دمیدند و این بانوی گرامی باردار شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبد العلی گواهی کارشناس مذهبی و تولیت امامزاده صالح(ع) تجریش در خصوص ظهور امام زمان(عج) همراه با حضرت مسیح(ع) به خبرنگار ما گفت: در روایات ذکر شده است که کمک های قابل توجهی از سوی حضرت مسیح(ع) به امام زمان(عج) و قیام ایشان می شود. بدون شک، دیدگاه های مشترک این دو بزرگوار و هدف مقدس و مشترکشان، چنین اتفاقی را رقم می زند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین