عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
چوب چیان گفت: خداوند در قرآن می فرماید پیامبر اکرم(ص) را تنها برای هدایت و رحمت بر عالمیان برگزیده است به همین خاطر ایشان را رحمت للعالمین نامیده اند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم چوب چیان کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی در خصوص ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ولادت نبی مکرم اسلام (ص) با باقی انسان ها بسیار متفاوت بوده و تلنگری برای مومنان است که باید بدانند که مومن و مومنه باید حیاتشان خاص باشد.

وی افزود: دو مورد از وقایع مهمی که در زمان ولادت ایشان اتفاق افتاد یکی خاموش شدن آتش آتشکده فارس پس از هزاران سال و دیگری ترک برداشتن طاق ایوان کسری بود که این ایوان بخشی از کاخ فرمان روایی ساسانی به شمار می آمد.

چوب چیان  در رابطه با دستور خداوند متعال خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن به پیامبران الهی دستور می دهد:« أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ،»‌خدا را عبادت کنید و مخلوقات الهی را نیز به سوی عبادت خداوند متعال و توحید رهنمون شوید که خداوند اگر سایر لغزش ها و معاصی را ببخشد از گناه کفر و شرک به خودش نخواهد گذشت.

وی افزود: در بخش دوم این آیه می فرماید:« وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» از طاغوت اجتناب کنید .

این کارشناس مذهبی در ادامه در خصوص واژه طاغوت تشریح کرد: هرچیز که انسان را از راه خدا باز دارد و مظهر غیر خدا باشد طاغوت است که این طاغی می تواند انسان و یا هر ابزار و راهی که در مسیر حق طلبی انسان ها قرارگیرد، باشد.

وی افزود: اگر انسان بخواهد از منافع حرام برخی وسائل ارتباط جمعی مانند اینتذنت و ماهواره استفاده کند نیز نوعی طاغوت است.

چوب چیان عنوان کرد: وجود پیامبر اکرم(ص) و ولادتشان حکم نابودی تمام طاغوت ها را به ابنا بشر اعلام کرد لذا اگر نبی اکرم(ص) مامور به تمام کردن ماموریت پیامبران دیگر باشد باید تمام طغیان گران زمانه تا پایان دنیا نابود شوند.

وی در خصوص نامه پیامبر به ایران و روم اظهار کرد: در نامه ای که پیامبراکرم (ص) به کسری و قیصر دوپادشاه ایران وروم فرستاد دونکته اساسی وجود دارد که یکی از آنها این است که در نامه آمده است: اسلام بیاور تا سالم بمانی و این یعنی در صورت اسلام آوردنت گرفتار عذاب الهی و لشکر کشی مسلمانان به مرزهایت نخواهی شد.

این کارشناس مذهبی افزود: نکته دوم این است که نبی اکرم(ص) در نامه آن ها را به عنوان مَلِك خطاب نفرمود، همان طور که در نامه آمده است: مِن محمد رسول الله الی عظیم فارس(روم) لذا تعبیر واژه مَلِك که از اسما حسنی پروردگار است تنها برازنده خداوند است و ایشان این دو پادشاه را به نام بزرگ سرزمین خود خطاب کردند که نشان دهنده قبول نداشتن فرمان روایی آنها نیز بود.

وی با اشاره به روایت شأن نزول یکی از آیات سوره قلم خاطر نشان کرد: مفسران قرآنی شأن نزول یکی از آیات سوره قلم را مربوط به حکایت بیماری پیامبر اکرم(ص) در خانه یکی از همسرانشان می دانند.

چوب چیان افزود: روایت است که نبی مکرم اسلام (ص) در خانه یکی از همسرانشان تب دار بودند که یکی دیگر از همسران ایشان به واسطه کنیزش برای ایشان سوپ یا آش می آورد. میزبان ناراحت شده و کاسه را با عصبانیت برزمین می ریزد لذا پیامبراکرم(ص) در همان حال از جا برمی خیزند و با دوانگشت مبارکشان محتویات مانده در کاسه را نوش جان کرده و به آن کنیز می فرمایند: چنانچه خانم از شما درباره خورده شدن سوپ توسط بنده سوال کرد از این ماجرا چیزی نگفته و بگو که محتویات کاسه را خورده ام به این دلیل که من دوست ندارم به خاطر من بین دو مومن اختلاف افتد. لذا آیه :« وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» در شأن ایشان نازل شده است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: جفایی که هم اکنون در حق پیامبر گرامی اسلام(ص) صورت گرفته پرچم های سیاه برافراشته شده به نام اسلام و مزین به کلمه لَا إِلَهَ إِلَّا الله و محمد رسول الله توسط داعش خون ریز و خون خوار است که به نام دین کشتار و جنایت به راه انداخته و چهره اسلام ناب محمدی را لکه دار کرده است.

وی افزود: تنها راه خنثی کردن این جفا که در حق ایشان روا شده است نشان دادن سیره و اخلاق پیامبر(ص) و معرفی دقیق ایشان به جهانیان است.

چوب چیان در پایان گفت: نشان دادن سیره عملی ونظری پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتشان از وظایف علما، وعاظ ورسانه های جمعی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین