عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
احسان طبری گفت کل مکتب کمونیسم پوچ است
استاد شیخ حسین انصاریان با ذکر خاطره‌ای از دیدار چند دهه قبل خود با احسان طبری در زندان اوین گفت: شبی که با من ملاقات کرد، ۸۰ سالش بود. به او گفتم: یک سؤالم را جواب می‌دهی؟ می‌خواهم روی منبرها برای مردم بگویم. گفت: بله جواب می‌دهم.
عقیق:به نقل از پایگاه عرفان، استاد شیخ حسین انصاریان با اشاره به اینکه نمونه حرف‌های اهل‌بیت(ع) را مطلقاً در کتاب‌های دیگران نداریم، تأکید کرد: بار معنوی و علمی کتاب‌های غیرشیعه بسیار کم است و بار معنوی و علمی کتاب‌های شیعه «من الارض الی العرش» است. خیالتان را راحت کنم، کسی غیر از شیعه چیزی ندارد که به شما بدهد. من پنجاه ‌سال است با کتاب‌های غیرشیعه -از آنهایی که اسم مسلمانی را یدک می‌کشند تا کتاب‌های ادیان دیگر- را نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم که همه پوچ است.

وی تأکید کرد: یک شب به زندان اوین دعوت شدم که برای زندانی‌های بعد از پیروزی انقلاب، دعای کمیل بخوانم. رئیس زندان به من گفت: یکی از کسانی‌که امشب پای کمیل تو بود، «احسان طبری» بود. رئیس زندان به من گفت: او پیغمبر کمونیست‌های ایران است! می‌خواهی او را ببینی؟ گفتم: من اسمش را شنیدم و بدم نمی‌آید ببینم. به مأمور زندان گفت: برو دَمِ سلول و احسان طبری را بیاور!

انصاریان درباره احسان طبری گفت:  اولاً متخصص 6 زبان دنیا بود؛ یعنی روسی حرف می‌زد، فکر می‌کردی مسکو به دنیا آمده است! عربی حرف می‌زد، فکر می‌کردی جدّه به دنیا آمده است! انگلیسی حرف می‌زد، فکر می‌کردی لندن به دنیا آمده است! ترکی حرف می‌زد، فکر می‌کردی ترکیه به دنیا آمده است! اعجوبه‌ای بود! کمونیست‌های ایران هم، از زمان لنین و استالین مغزی مهم‌تر از این نداشتند. شبی هم که با من ملاقات کرد، 80  سالش بود.

وی ادامه داد: طبری خطاب به من گفت: در کمیل حال کردم. به او گفتم: یک سؤالم را جواب می‌دهی؟ می‌خواهم روی منبرها برای مردم بگویم. گفت: بله جواب می‌دهم. گفتم: احسان، پنهان‌کاری نمی‌کنی؟ گفت: نه، چون دیگر آخر عمرم است، چه چیزی را پنهان‌کاری کنم؟ گفتم: چندسال در این مملکت تبلیغ کمونیستی کردی؟ گفت: 50 سال. گفتم: چقدر کمونیست شدند؟ گفت: تعدادشان را نمی‌دانم، اما در تمام استان‌های کشور با کتاب‌های من و تبلیغات من کمونیست ساخته شد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد:‌ به طبری گفتم: این پنجاه ‌سالی که غرق در کتب کمونیستی بودی، درس دادی، تبلیغ کردی، نوشتی، علم کمونیستی از چه نوع علمی است؟ گفت کل مکتب کمونیستی پوچ است و هیچ چیز ندارد! بعد هم او را بردند. کمونیسم هیچ‌چیزی ندارد، ادیان دیگر هم هیچ ‌چیزی ندارد. آن دین‌هایی هم که رنگ اسلام به آن زده‌اند، آنها هم هیچ ندارند.

استاد انصاریان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: من اگر دنیا را نگشته بودم و با بزرگان ادیان ملاقات نکرده بودم، این حدیث را نمی‌فهمیدم که امام صادق(ع) می‌فرمایند: حقیقت دین و علم، پیش خانواده ماست و جای دیگر هیچ خبری نیست. جای دیگر نروید. اگر جای دیگر قوی بود، منِ طلبه درس‌ خوانده قم می‌رفتم و می‌دیدم. بنابراین از درِ خانه قرآن و اهل‌بیت(ع) یک میلی‌متر دور نشوید و با همه وجود، با محبت بکوشید که بچه‌هایتان هم جای دیگر نروند؛ چراکه ما مسئول فرزندانمان هستیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به آیه «وَ أْمُرْ أَهْلَک بِالصَّلاةِ وَ اِصْطَبِرْ عَلَیها» ﴿طه، 132﴾ اظهار کرد: «و امر اهلک»، به این معنا است که خانواده‌ات را به نماز امر کن، خانواده پیغمبر اسلام(ص) شامل، امیرالمؤمنین(ع)، صدیقه کبری(س)، امام مجتبی(ع) و ابی‌عبدالله(ع) بودند. آن وقت هنوز زینب ‌کبری هم به دنیا نیامده بود. مرحوم مجلسی(ره) نقل می‌کند که پیغمبر اسلام(ص) شش ‌ماه، هر روز به در خانه علی آمدند. و می‌گفت: عزیزانم نماز و خداحافظ!

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین