عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
آیت الله هادوی تهرانی: هرچه سن ما بالاتر می رود، فکر می کنیم که مرگ نه برای ما بلکه برای دیگران است لذا ما برای خلود زندگی می کنیم و مرگ را امری دوردست می بینیم.
عقیق:استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: هرچه سن ما بالاتر می رود، فکر می کنیم که مرگ نه برای ما بلکه برای دیگران است لذا ما برای خلود زندگی می کنیم و مرگ را امری دوردست می بینیم.

آیت الله هادوی تهرانی در درس تفسیر خود با موضوع سوره انبیاء اظهار داشت: خداوند حوادث و آثار طبیعی را نشانه هایی مبنی بر وجود خود معرفی می کند.
او با اشاره به آیه ۳۴ این سوره مبارکه گفت: در این آیه تصریح شده که عالم دنیا ابدی نیست همانطور که پیشینیان ماندنی نبودند لذا این تذکر خداوند نسبت به مرگ، تذکری برای معاد و قیامت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرگ امر محتوم در عالم دنیاست؛ گفت: هرچه سن ما بالاتر می رود، فکر می کنیم که مرگ نه برای ما بلکه برای دیگران است لذا ما برای خلود زندگی می کنیم و مرگ را امری دوردست می بینیم.
او با اشاره به آیه «کلّ نفس ذائقه الموت» تصریح کرد: اینگونه که حرص ثروت و مال و پست و مقام می زنیم که گویا دو هزار سال دیگر هم می تواند زندگی کند اما اینقدر پول، مقام و پست به چه درد انسان می خورد؟
هادوی تهرانی همچنین در درس تفسیر سوره مومنون به داستان حضرت موسی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این داستان در قرآن کریم بیش از داستانهای دیگر انبیاء تکرار شده است.

او با بیان اینکه در لحظه مرگ، باب توبه بسته است افزود: خداوند همیشه برای کفر و ایمان نیاوردن، روزنه ای باز می گذارد؛ از طرف دیگر خداوند چیزهای کوچکی که به چشم نمی آید را اداره می کند و لذا ربوبیت الهی همه جا هست و هیچ چیزی خارج از ربوبیت الهی نیست.
استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: همه چیز در حال هلاکت است و تنها افراد شکور نجات پیدا می کنند.

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین