عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
مدیر‌کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود بیشترین موقوفات قرآنی در استان کرمانشاه گفت: تنها ۲.۵ درصد موقوفات کشور قرآنی است.
عقیق:نشست هم‌اندیشی راه‌های توسعه و ترویج وقف قرآنی صبح امروز با حضور کارشناسان و مسئولان حوزه وقف و قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری دومین نشست در زمینه راهکارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی خبر داد و گفت: این دومین نشستی است که در این حوزه برگزار می‌شود و امید است نتیجه آن ارتقای موقوفات قرآنی کشور باشد.

وی با اشاره به وجود 25 نیت در موقوفات قرآنی،‌ گفت: عناوین موقوفات قرآنی 25 نیت را در برمی‌گیرد اما متأسفانه 2.6 درصد موقوفات کشور مربوط به قرآن کریم است. ضمن اینکه برخی از موقوفه‌ها چند نیت دارد و ممکن است عقاید آنها در چند زمینه مصرف شود.

موسوی متقی با اشاره به وجود 4700 موقوفه قرآنی در کشور گفت:‌استان‌های کرمانشاه، تهران و خراسان رضوی بیشترین سهم را در موقوفات قرآنی دارند و بزرگ‌ترین موقوفات قرآنی کشور که 40 درصد این موضوع را شامل می‌شود در استان کرمانشاه است، همچنین از 4700 موقوفه 4200 موقوفه منفعتی و 500 موقوفه انتفاعی است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی انجمن یاوران وقف خبر داد و گفت: یکی از کارهای ما برای توسعه وقف در زمینه قرآن راه‌اندازی انجمن یاوران وقف در هر استان است که برای توسعه موقوفات در موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است.

وی از چاپ قرآن کریم برای ترویج وقف قرآن خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ما برای ترویج وقف چاپ قرآن کریم است که در دو قطع رقعی و پالتویی به چاپ رسیده و در این زمینه عزم ما جدی است. همچنین تشویق مؤسسات قرآن به وقف یکی دیگر از برنامه‌های ما است و باید بگویم تنها مؤسسه‌ای که همه شعب و امکاناتش را وقف کرده مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین