عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
برش هایی کوتاه از گفته های اخلاقی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی :
تمام گفتارها و رفتارهای انسان های وارسته، نقشۀ راهی است برای آن ها که می خواهند در مسیر الهی قدم بردارند. به توفیق الهی، زین پس گفتارهایی کوتاه از دروس اخلاقی مرحوم مجتبی تهرانی را برای استفاده علاقه مندان منتشر خواهیم کرد.
عقیق:«...در بعضی از روایات دارد که اعمال ما که این فرشته‎ها ثبت و ضبط می کنند، هر روز به پیغمبر اکرم عرضه می ‎شود.

در اینجا این پیش می ‎آید که وقتی عرضه می‎شود، آیا نوشته را می ‎برند که آقا می ‎بیند که مثلاً چنین کاری کردم، خبر به آقا می‎رسد یا خود عمل را می‎برند؟

اگر من بدانم کاری که دارم می ‎کنم می‎نویسند و بعد می ‎برند می ‎دهند به شخصی مثل پیغمبر و ایشان از کار من مطلع می‎شود؛ یا اینکه نه، خود کار را می‎برند، نفس عمل را به پیغمبر اکرم عرضه می ‎کنند، چه می شود؟

روایتی از امام صادق(صلوات‎الله‎علیه) است که فرمودند:

«قال(علیه‎السلام) إِنَّ أَعْمَالَ الْعِبَادِ تُعْرَضُ عَلَى رَسُولِ الله كُلَّ صَبَاحٍ أَبرَارَهَا وَ فُجَّارَهَا فَاحْذَرُوا
فَليَسْتَحْی أَحَدُكُمْ أَن يُعْرَضَ عَلَى نَبيّه الْعَمَلُ القبيح»

برای این که تا حدودی این روایت را تثبیت کرده باشم، این آیه شریفه را می‎خوانم که می ‎فرماید:

«وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى الله عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ
فینبئکم بما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»

هرکاری می‎خواهی بکنی بکن، امّا این را بدان که این عمل تو را خدا، پیغمبر و مؤمنین می ‎بینند. خجالت بکش! حیا کن که یک وقت نکند عمل زشتت را ببرند نشان آقا رسول ‎الله بدهند...»
 
کدخبرنگار:212111

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین