عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
اندیشمندان شرکت کننده در کمیسیون های چهارگانه این همایش به بحث و تبادل نظر درباره موضوع مهدویت می پردازند.

عقیق: دومین روز از کنگره بین المللی امام مهدی و آینده جهان که در کشور عراق در حال برگزاری است، صبح امروز با تشکیل کمیسیون های تخصصی در دانشکده فقه دانشگاه کوفه ادامه یافت. اندیشمندان شرکت کننده در کمیسیون های چهارگانه این همایش به بحث و تبادل نظر درباره موضوع مهدویت می پردازند. عناوین این کمیسیون ها عبارتند از: آینده نگری و منجی گرایی در اسلام،  انتظار و جامعه آینده ساز، عصر ظهور و آینده روشن، جایگاه مهدویت در تمدن سازی

در این کنگره بیش از 600 مهمان از کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، مصر، لبنان و سوریه حضور دارند. از جمله میهمانان و سخنرانان این همایش آیات، حجج الاسلام و آقایان امامی کاشانی، تسخیری، آصفی، شیخ محمد سند، حسینی بوشهری، محمدجواد فاضل، نجم الدین طبسی، محمدجواد شبیری، سید عادل علوی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، سید محمد بحرالعلوم، سید منذر حکیم، احمد واعظی، حسن مولایی، محسن الویری، رضا مختاری، مجتبی کلباسی، سید محمدرضا جلالی ، شیخ صغیر، رئیس دانشگاه کوفه، رئیس دانشگاه کربلا و سید سامی البدری هستند. فضلای ایرانی شرکت کننده در این کنگره، روز دوشنبه با مراجع نجف دیدار کردند.

کارشناسان معتقدند که این کنگره، یکی از بی نظیرترین اجلاس هایی است که با حضور فضلای قم و نجف در این سطح در عراق برگزار می شود.

فردا پنج شنبه، سومین و آخرین روز  کنگره است که در دانشگاه کربلا برگزار می شود.

همزمان با برپایی کنگره، 6 جلد مقالات کنگره چاپ و در اختیار میهمانان قرار گرفت.

همچنین همزمان با برگزاری کنگره، کتاب "الامان"، اثر آیت الله امامی کاشانی که به عربی ترجمه شده است، توزیع می شود.


منبع: حوزه

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین