عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با اشاره به جزئیات خروج اتباع خارجی از مرزهای کشور برای حضور در مراسم اربعین، گفت: بیشتر زائران افغان بوده‌اند.
به گزارش عقیق به نقل از مهر؛ حمیدرضا گودرزی در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به آمار و ارقام ورودی های زائران به کشور، عنوان کرد: طبق آمار و اطلاعاتی که تا ساعت ۲۰ دیروز داریم، از مهران حدود ۲۴۸ هزار نفر، از شلمچه حدود ۲۱۱ هزار نفر، چزابه ۱۰۳ هزار نفر و مرز هوایی حدود ۵۱ هزار نفر وارد شده اند اما حدود۷۰۰ هزار نفر تا ساعت ۱۲ دیشب به کشور تردد داشتند.

وی در خصوص اتباع خارجی که خروج داشتند، گفت: پاکستانی ۱۵ هزار نفر، افغانستانی ۱۷ هزار نفر و عراقی نیز ۷ هزار نفر بوده اند، سایر کشورها هم ۱۱ هزار و ۲۳۳ نفر تردد به خارج از کشور داشتند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با اشاره به تعداد ویزاهای ثبت شده در سامانه سماح، بیان داشت: کل ویزاهایی که از طریق سامانه سماح به ثبت رسیده حدود یک میلیون و ۶۲ هزار نفر ثبت نامی و اخذ ویزا بوده است.

وی ترافیک در محور استان خوزستان را روان دانست و افزود: همچنان هم زائران از طریق مرز شلمچه و چزابه به سمت خاک عراق می روند و عزیزانی که هنوز در مرز مهران هستند می توانند از طریق مرزهای جنوبی برای رفتن به کشور عراق اقدام کنند. همچنین عزیزانی که در کشور عراق هستند، برای برگشت خود می توانند از هر سه مرز استفاده کنند.

گودرزی متذکر شد: ترافیکی که در مسیر برگشت وجود دارد باعث بالا رفتن تصادفات شده و امیدواریم زائران با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید براینکه ترافیک در محورهای منتهی به مرز مهران روان است، گفت: برای برگشت مسافران اتوبوس و مینی بوس مستقر است و همچنین حدود ۱۲۵۰ اتوبوس به صورت احتیاط در ستاد مهیا است تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین