عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با بیان اینکه صدور ویزای زائران ثبت ‌نام کننده اربعین حسینی ساعتی دیگر پایان می‌یابد، گفت: بیش از دو میلیون نفر از ثبت‌نام کننده‌ها ویزا دریافت کرده‌اند.
به گزارش عقیق، مجتبی کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» درباره آخرین جزییات ثبت‌نام و صدور روادید زائران اربعین حسینی اظهار کرد:  ثبت‌نام برای صدور روادید شامگاه پنج‌شنبه 27 آبان گذشته در سراسر کشور پایان یافت.

وی ادامه داد: استقبال مناسبی از سوی هموطنان و اتباع برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی انجام گرفت و دولت عراق نیز تسریع و تسهیل لازم را در صدور روادید زائران انجام داد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه تصریح کرد: خوشبختانه 16 دفتر و کنسولگریهای عراق در ایران امسال فعالیت مناسبی برای صدور روادید انجام دادند وآخرین روادیدهای زائران ثبت‌نام کننده نیز تا آخر وقت امروز جمعه صادر می‌شود.

کریمی افزود: تاکنون بیش از دو میلیون نفر با ثبت‌نام و از راههای قانونی ویزای اربعین حسینی را دریافت کرده‌اند و معدود ویزاهای باقیمانده نیز در حال صدور است.

وی به تعداد اندکی از متقاضیان فاقد مدارک در مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تعداد اندک باعث بروز مشکلاتی در خروج سایر زائرین قانونی شدند که اگر این افراد نیز تقاضای ویزای اربعین را ثبت می‌کردند به سرعت برای آنان هم مدارک صادر می‌شد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه تاکید کرد: از عده اندک فاقد مجوز می‌خواهیم که برای سفر به عراق در ایام اربعین حسینی مدارک قانونی اعم از روادید و گذرنامه را فراهم آورند چرا که تنها راه سفر عتبات داشتن مدارک موجه است و  با متخلفان در آن سوی مرزها برخورد خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین