عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: راه سامرا به سوی زائران ایرانی همچنان باز است و به زوی اجساد شهدا به ایران انتقال داده خواهد شد.

عقیق: «مسعود اخوان» مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در این حادثه یك دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی منفجر شد كه ۴ نفر شهید و ۱۷ نفر مجروح بر جای گذاشت و خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های جدی مسؤولان مربوطه مشكلات این حادثه تا حدودی برطرف شده است.

وی با بیان این كه وضعیت جسمانی سایر زائران این اتوبوس مناسب ارزیابی می‌شود،افزود: در حال حاضر برای انتقال جسد شهدای این حادثه در حال برنامه‌ریزی هستیم و گروهی از ایران برای پیگیری این ماجرا به عراق عازم شده‌اند تا بتوانند با هماهنگی‌های صورت گرفته اجساد شهدا را به ایران انتقال دهند.

اخوان خاطر نشان كرد: هم‌اینك چندین آمبولانس و اتوبوس مخصوص انتقال هموطنان عزیز سانحه دیده در مرز ایران آماده شده است تا این گروه هنگام ورود به خاك ایران به بیمارستان و یا شهرستان‌ محل اقامتشان انتقال داده شوند.

وی یادآور شد: باتوجه به هماهنگ‌های انجام گرفته و پیگیری‌های لازم كه از سوی هیات ایرانی در سازمان حج و زیارت صورت گرفته، امیدواریم در روزهای آینده اجساد این شهدا و بیماران به ایران منتقل شوند.

مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: راه سامرا همچنان باز است و عبور مرور طبق روال معمول انجام می‌شود و هیچ محدودیتی در اعزام زائران ایرانی به عراق وجود ندارد و تمام زائرانی كه در حال حاضر به عراق سفر كرده‌اند، می‌توانند بر اساس همان برنامه معمول كاروان‌ها به سامرا مشرف شوند.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین