عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
دبیر ستاد اربعین خبر داد
دبیر ستاد اربعین از یکطرفه شدن مرز مهران از سوی کشور عراق خبر داد و گفت: زائران ایرانی تنها می توانند از مرز مهران برای ورود به کشور استفاده کنند.
به گزارش عقیق به نقل از میزان، مجید آقا بابایی گفت: مرز مهران از طرف کشور عراق بسته شده و نحوه بسته شدن مرز به گونه ای است که احتمال می رود این وضعیت تا پایان اربعین حسینی ادامه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر مرز مهران یکطرفه است و زائران تنها می توانند از کشور عراق وارد ایران شوند.

دبیر ستاد اربعین با تأکید بر لزوم حضور زائران دارای ویزا و روادید در مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: به صورت مکرر از زائران اربعین حسینی درخواست شده که از مرزهای شلمچه و چذابه برای حضور در مراسم اربعین استفاده کنند و اکنون نیز بعد از اقدام کشور عراق، هیچ امکانی برای حضور زائران از مرز مهران در کشور عراق وجود ندارد.

آقا بابایی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از زائران اربعین حسینی برای زیارت عازم کشور عراق شده اند، گفت: تاکنون یک میلیون و 900 هزار تن از زائران ایرانی با روادید از مرزهای سه گانه کشور و همچنین به صورت هوایی عازم کشور عراق شده اند.

وی با بیان اینکه امروز روز پایانی اخذ مدرک از زائران اربعین حسینی جهت صدور ویزا برای زائران است، تصریح کرد: بر اساس اعلام قبلی، امروز آخرین روز جهت اخذ مدرک از علاقمندان به شرکت در راهپیمایی اربعین است و فردا نیز آخرین روز صدور روادید از سوی کنسولگری کشور عراق خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین با تأکید بر اینکه زائران دارای روادید تنها تا روز اربعین قادر به خروج ازکشور با ویزای اربعین خواهند بود، اظهار کرد: با استفاده از روادید اربعین زائران تنها می توانند تا روز اربعین از کشور خارج شوند و افرادی که پیش از این در کشور عراق حضور یافته اند نیز به مدت 20 روز می توانند در این کشور حضور داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین