عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
سفیر ایران در عراق:
سفیر ایران در عراق گفت: بر اساس آمار موجود طی چند روز گذشته یک میلیون و 400 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از سه مرز چذابه ، شلمچه و مهران به کشور عراق سفر کردند.
به گزارش عقیق به نقل از میزان، حسن دانایی فر سه شنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی اربعین در مرز خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی در مرزها بسیار خوب است و مردم و مسئولان به صورت یک تیم مشترک در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی گفت: خوشبختانه در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلات کمتری داشته ایم و برخی مشکلات اندک در مرزها برای تردد زائران نیز ناشی از جمعیت بالای زائران بوده است.

دانایی فر با اشاره به مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی در کشور عراق بیان کرد: زائران در ابتدا به کاظمین و سامرا و نجف می روند و در ادامه مسیر راهپیمایی خود به سمت کربلا را آغاز می کنند.

وی گفت: خوشبختانه زائران ایرانی در سلامت کامل هستند و حادثه و مشکلی برایشان رخ نداده است.

سفیر ایران در کشور عراق بیان کرد: تنها پنج روز قبل در جریان یک تصادف در عراق دو نفر فوت شدند و دو شب قبل نیز در بغداد در یک سانحه رانندگی یک نفر مصدوم شد.

وی گفت: کار سازماندهی و استقبال از زائران در کشور عراق انجام شده و امکانات لازم در ایران و عراق برای پذیرایی زائران فراهم است و البته عراقی ها هم مهمان نوازی خوبی تا حالا داشته اند.
دانایی فر تصریح نمود: امکاناتی ایجاد شده ایران در کشور عراق از جمله تغذیه، درمان و اسکان نسبت به سال قبل 2.5برابر شده است و عراقیها نیز حق میزبانی را به جا آورده اند.

سفیر ایران در عراق افزود: در داخل عراق نیروهای مشترک مستقر هستند و کسانی که بدون ویزا به عراق سفر می کنند دستگیر و برگشت می شوند.

دانایی فر افزود: مرزهای هوایی به بغداد و نجف نیز فعال است.

وی افزود: بزرگترین نشست مذهبی و گرد همایی انسانی در دنیا گرد همایی اربعین است و به برکت امام حسین (ع) با حداقل امکانات برگزار می شود.

سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه ازدحام غیر معقول در کربلا وجود ندارد گفت: امسال از یکم ماه صفر زائران عتبات عالیات به عراق سفر کردند و از 11 ماه صفر هم در حال برگشت هستند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد و مرز چذابه در 110 کیلومتری اهواز واقع است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین