عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
نیروهای امنیتی نیجریه به اعضای جنبش اسلامی این کشور تحت رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی که راهپیمایی نمادین سالانه خود برای اربعین حسینی را آغاز کرده بودند، حمله بردند که در جریان آن ۱۰ تن به شهادت رسیدند.
به گزارش عقیق، به نقل از دیلی تراست، نیروی پلیس نیجریه سد راه این راهپیمایان شده و با شلیک گاز اشک‌آور به اعضای جنبش اسلامی نیجریه حمله کردند.

به گفته ابراهیم موسی، رئیس مجمع رسانه‌ای این جنبش، حمله این نیروها باعث شهادت دستکم ۱۰ شیعه شرکت کننده در این راهپیمایی و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است. همچنین نیروهای امنیتی نیجریه یک ایست بازرسی در شهر پوتیسکوم به منظور سد کردن راه این راهپیمایی برپا کردند.

آنها ظاهرا قصد جلوگیری از پیوستن ساکنان این شهر به این راهپیمایان اربعین حسینی را داشتند.

همچنین نیروهای امنیتی یک تریلی حامل متعلقات شخصی کسانی که برای راهپیمایی به کانو می‌رفتند، توقیف کردند. این راهپیمایی از کانو تا ایالت زاریا کادونا انجام گرفت.

این حمله پس از گذشت تقریبا یک سال از حملات وحشیانه و بی امان ارتش نیجریه به شیعیان در شهر "زاریا" در شمال این کشور و محاصره و حمله به خانه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه صورت گرفت؛ حمله‌ای که در جریان آن صدها شیعه و یک سرباز نیجریه‌ای کشته شدند.

شیخ زکزاکی بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت شد، در حالی که بر اساس قوانین نیجریه باید در عرض ۴۸ ساعت اتهام علیه هر متهم بازداشت شده‌ای مطرح شود.

ارتش نیجریه در آن زمان در توجیه کشتار شیعیان این کشور مدعی شده بود این شیعیان قصد داشته اند فرمانده ارتش این کشور را ترور کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین