عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
از نجف تا کربلا
مراحل قانونی طی می شود و مسافران از در سالن بیرون می زنند. سمت چپ ایستگاه صلواتی کوچکی وجود دارد و روی آن عبارت Free خودنمایی می کند. سه دستگاه تلفن روی پیشخوان قرار گرفته و تماس به هر جای دنیا که بخواهید رایگان است.
به گزارش عقیق به نقل از فارس، پرواز شماره 3405 به مقصد نجف که اعلام می شود، هندی ها به سمت خروجی 13 سالن حرکت می کنند. آن طرف شیشه، پرنده آهنی روی باند فرودگاه لم داده و منتظر ورود مسافران است. عقربه ساعت روی 15:30 می چرخد و هواپیما با یک ساعت و نیم تأخیر از روی باند فرودگاه امام خمینی(ره) کنده می شود. همزمان با تیک آف، یکی از هندی ها فریاد گنگی سر می دهد و مهماندار که گیج و مبهوت مانده، با فریاد «یا حیدر» 40-50 نفر دیگر به خود می آید و گویا توجیه می شود قضیه از چه قرار است. ظاهرا نام این حرکت «نعره حیدری» است و رسمی محبوب میان شیعیان هند و پاکستان.

پذیرایی داخل هواپیما که انجام می گیرد، خلبان اعلام می کند برای فرود در فرودگاه نجف ارتفاع کم می کنیم. از بالا رود فرات مانند مار آبی رنگ در میان نخلستان ها دیده می شود.

اتوبوس مسیر 30 ثانیه ای هواپیما تا ورودی فرودگاه را طی می کند و مسافران خود را به بخش کنترل پاسپورت می رسانند. قبل از آن یکی از مأموران تذکر می دهد هر زائر باید 10 دلار عوارض ورود را پرداخت کند. البته این قانون احتمالا تا سه چهار روز دیگر که اوج تعداد مسافرت ها به نجف است، خودبه خود لغو می شود تا خروج مسافران با سرعت بیشتری انجام گیرد.

 

چند نفری که چمدان را به قسمت بار تحویل داده بودند، به سمت تسمه نقاله می روند تا آن را بردارند. هنوز وضعیت فرودگاه نجف عادی است و ازدحام به حدی نیست که بارها را بیرون از فرودگاه و به صورت فله ای خالی کنند!

مراحل قانونی طی می شود و مسافران از در سالن بیرون می زنند. سمت چپ ایستگاه صلواتی کوچکی وجود دارد و روی آن عبارت Free خودنمایی می کند. سه دستگاه تلفن روی پیشخوان قرار گرفته و تماس به هر جای دنیا که بخواهید رایگان است. چند نفری که از دو اپراتور زین و آسیاسل در داخل فرودگاه سیمکارت تهیه نکرده اند، به سمت ایستگاه صلواتی حرکت می کنند تا به خانواده و آشنایان خبر دهند به سلامت به نجف اشرف رسیده اند.

در ترمینال رانندگان با فریادهای نجف نجف و کربلا کربلا به دنبال مسافر هستند. پول ایرانی هم قبول می کنند. از فرودگاه تا نزدیکیهای حرم در حالت عادی کمتر از بیست دقیقه راه است اما در روزهای منتهی به اربعین حداقل یک ساعت طول می کشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین