عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
حجت الاسلام اصفهانیان:
دبیر کنگره عهد مع الحسین(ع) گفت: فضای امروز اربعین یک فضای مناسب برای تغییر صفات و رویکردها به سمت امامت مستضعفین است.

عقیق: حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، پژوهشگر و مدیرگروه مطالعات قرآن و حدیث مرکز پژوهش‌های مسجد جمکران و دبیر کنگره عهد مع الحسین(ع) در مراسم افتتاحیه سومین کنگره علمی، فرهنگی و هنری عهد مع الحسین(ع) صبح امروز(23 آبان ماه) در کوفه با بیان اینکه جریان تشیع و اسلام نیازمند داشتن فضایی برای تحول و رشد است گفت: فضای امروز اربعین یک فضای مناسب برای تغییر حال و هوا، صفات و رویکردها به سمت امامت مستضعفین است.

وی در ادامه افزود: فضای امروز اربعین یک فضای مناسب برای تغییر صفات و رویکردها به سمت امامت مستضعفین است.

حجت‌الاسلام اصفهانیان اظهار کرد: آن چیزی که در خلال هزار و اندی سال گذشته ما در زندگی بشر وجود داشته دوره زیارت‌های فردی در تاریخ شیعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال در آیه‌ای از قرآن سه دوره برای بشر مطرح کرده است، تصریح کرد: دوره‌های استضعاف، امامت و وراثت از جمله این ادوار می باشد.

پژوهشگر مهدویت و آینده شناسی مسجد مقدس جمکران تحول بشر از وراثت به امامت و از امامت به وراثت را زمینه‌ای برای تحقق دوره آرمانی مهدوی عنوان کرد و ادامه داد: امروز با زیارت اربعینی، زندگی شیعیان برای یک زندگی آرمانی مهیا می‌شود.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: کنگره عهد مع الحسین در صدد است در این مسیر گام‌هایی را بردارد.

وی گفت: در آستانه اربعین حسینی شاهد هستیم که در کوفه عزم‌ها دوباره جزم شده برای اینکه با حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) پیمان ببندند و در این مسیر نورانی گام بردارند.

دبیر کنگره عهد مع الحسین(ع) ابراز امیدواری کرد که این حیات و فعل خدایی را در این زمانه بهتر بشناسیم تا بهتر همراهی کنیم و بهتر همراه کنیم.

این کنگره به همت موسسه راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) و با مشارکت مسجد مقدس کوفه و دانشگاه نجف در روزهای 11 و 12 ماه صفر برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین