عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
در آستانه اربعین حسینی؛
دیروز تردد ۸۰ هزارنفری از مرز مهران باعث شد این مرز نخستین روزهای اربعین را با ازدحام و شلوغی آغاز کند، بیشتر زائران نزدیکی به کربلا و امنیت را عامل استقبال از مرز عنوان می‌کنند.
مرز مهران به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور این روزها حال و هوای حسینی به خود گرفته، زائران امسال زودتر از سال‌های گذشته وارد مهران شده‌اند، هم‌اکنون موج زیادی از زائران با خودروهای شخصی و وسایل عمومی خود را مرز رسانده‌اند.

تردد زائران اربعین در پایانه مرزی با تمهیدات پیش‌بینی‌شده با نظم در حال انجام است، تمامی گیت‌ها در حال چک کردن گذرنامه و ویزای زائران هستند، امکان خروج بدون ویزا و گذرنامه تحت هیچ شرایطی وجود ندارد چراکه در چند مرحله چک می‌شوند.

نظم و امنیت حرف اول را در مرز مهران می‌زند، تمامی نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش در حال خدمات‌رسانی به زوار برای تأمین امنیت و برقرار نظم در مرز هستند.

زائران از حال و هوای مهران می‌گویند

علی نوری از اهالی استان مرکزی که به مرز مهران آمده، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: بسیار خوشحال هستم برای دومین سال در ایام اربعین از مرز مهران به کربلا سفر می‌کنم، این مرز هم نزدیک و هم امن است.

وی می‌افزاید: اهالی استان ایلام و شهرستان مهران برای پذیرایی و استقبال از زوار سنگ تمام گذاشته‌اند، همه‌چیز از جمله پارکینگ‌ها و موکب‌های پذیرایی نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی ادامه می‌دهد: مردم بانظم خاصی در حال تردد از مرز مهران هستند و به‌راحتی می‌توان از مرز مهران با داشتن گذرنامه و ویزا تردد کرد.

محمد عباسی از اهالی استان آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: امسال وضعیت جاده ایلام-مهران بسیار بهتر از سال گذشته و قسمت‌های زیادی از جاده بهسازی، تعریض و چهاربانده شده است.

وی می‌گوید: مردم مهران با زائران بسیار مهربان هستند و  برای اسکان، پذیرایی و حتی پارک ماشین‌ها به زائران کمک می‌کنند، اگر مشکلی پیش بیاید از کمک کردن دریغ نمی‌کنند.

وی می‌افزاید: علت اصلی انتخاب من برای تردد از مرز مهران نزدیکی به کربلا و صمیمت مردم استان ایلام و شهر مهران است.

غلامرضا کتابی از اهالی استان گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار می‌گوید: با وسیله عمومی به مرز مهران سفرکرده‌ام .

وی می‌گوید: امسال زائران زودتر به مرز آماده‌اند تا سفر خود را مدیریت کنند و موجب شلوغی و ازدحام در مرز نباشند، هم‌اکنون به‌راحتی در حال تردد به آن‌سوی مرز هستم.

وی اظهار می‌کند: مرز مهران از جنبه های بسیاری برای زائران راحت‌تر است به‌خصوص اینکه از مرز تا کربلا کمتر از ۳۰۰ کیلومتر است و مردم علاقه خاصی به این مرز برای تردد به کربلا دارند.

دیروز ۸۰ هزار نفر از مرز مهران به کربلا رفتند

مراد ناصری فرماندار مهران در خصوص آخرین وضعیت ترد از مرز مهران در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: روزانه یک هزار اتوبوس زائرین را از تهران به مهران منتقل می‌کنند.

وی عنوان می‌کند: دیروز بیش از ٨٠ هزار نفر مهران را به مقصد عتبات عالیات ترک کردند.

ناصری می‌افزاید: از ٣٠ آبان یک هزار اتوبوس خالی از تهران برای بازگرداندن زائرین به مهران اعزام می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود امسال شمار زائرین کربلا از استان تهران٢٠ درصد افزایش داشته باشد.

فرماندار مهران می‌گوید: امسال در همان آغازین روزهای اربعین شاهد افزایش دو برابری زائران در مرز مهران هستیم و هم‌اکنون نیز هیچ‌گونه مشکلی برای تردد زائران اربعین در این مرز وجود ندارد.

ظرفیت مرز مهران برای تردد روزانه ۱۰۰ هزار زائر

ناصری در ادامه می‌گوید: اقدامات و امکانات طوری پیش‌بینی‌شده که پایانه مرزی مهران امکان تردد ۱۰۰ هزار زائر در طول روز را دارد، بنابراین هیچ‌گونه مشکل و نگرانی برای تردد در پایانه مرزی مهران نیست.

وی می‌افزاید: همه نوع امکانات در مرز مهران اعم از پزشکی، آب، تلفن، پذیرایی، اسکان و..برای زائران در دسترس است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تردد زوار در مرز مهران عادی است

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار می‌گوید: تردد زوار در مرز مهران به‌خوبی انجام می‌شود و ۹۶ گیت فعال در این مرز آماده پذیرش زوار برای رفتن به عتبات عالیات هستند.

وی می‌افزاید: میزان ترددها در مرز مهران دو برابر شده و هرلحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود .

وی در مورد بعضی معطلی‌ها در مرز نیز می‌گوید: پایانه مرزی مهران ظرفیت تردد زائران را دارد ولی با توجه به اینکه طرف عراقی امکانات پذیرش لحظه‌ای زائران را ندارد در صورت افزایش میزان تردد وقفه‌هایی در تردد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آب و هوایی و تردد در محورهای ارتباطی استان

طبق گفته مسئولان هواشناسی استان ایلام هواسی استان و شهرستان مهران در ساعت های آینده صاف خواهد بود  و علاوه بر این به رغم حضور پرشور زائران در پایانه مرزی مهران تردد در تمامی محورهای ارتباطی استان روان است.

تردد در محور ایلام-مهران نیز نیمه سنگین گزارش شده است، پلیس راه استان ایلام از رانندگان خواسته حتما در جاده های کوهستانی استان آرام حرکت کنند، همچنین با آمادگی کامل وسیله نقلیه، از مبدا حرکت کنند.

با توجه عدم صدور ویزا در مرز مهران بیش از ۱۳۰ زائر در مرز مهران مجبور به بازگشت به شهرهای خود شده اند، بدون ویزا و گذرنامه سفر کردن فقط باعث معطلی زوار می شود و امکان تردد بدون روادید وجود ندارد.

نیروهای انتظامی در تمامی بخش های شهرستان در حال برقراری نظم و امنیت هستند، مردم باید حتما توجه کنند از آوردن اشیای قیمتی به مرز خودداری کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین