عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
تا اربعین راهی نیست/
در فاصله ده روز مانده تا اربعین موج عظیم زائران کربلا به شهر مرزی مهران رسیده و مسئولان کشوری و استانی در حال بررسی آخرین وضعیت مرز برای تسهیل تردد زائران هستند.
به گزارش عقیق؛ مرز مهران این روزها شلوغ‌تر از سال گذشته شده و موج ورود زائران از همین روزها یعنی ۱۰ روز مانده به اربعین شروع‌شده، مردم و مسئولان استان ایلام و شهرستان مهران نیز تمامی امکانات پذیرایی و ارائه خدمات به زوار را آماده کرده‌اند.

هم‌اکنون خیابان‌های اصلی شهر مهران به دلیل ازدحام جمعیت و تردد خودروها شلوغ شده و بسیاری از مردم هم بساط دست‌فروشی راه انداخته‌اند، تعدادی از زائران هم به امید گرفتن ویزا در مهران در کنار دفتر حج و زیارت شهرستان تجمع کرده‌اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان به دلیل ورود متعدد خودروها در حال راهنمایی و هدایت آن‌ها به سمت پارکینگ‌های از قبل تعیین‌شده هستند، عده‌ای از مردم نیز با در دست داشتن تابلوهای اجاره پارکینگ،  برای به دست آوردن درآمد در تلاش هستند.

امسال تردد زائران اربعین ۷۰ درصد افزایش‌یافته که ۳۵ درصد از ترددها در مرز مهران انجام‌شده است

مسئولان رده‌بالای کشوری هم در حال بازدید از مرز مهران برای بررسی آخرین وضعیت مرز برای تسهیل در تردد زائران اربعین هستند، روز گذشته معاون امنیتی وزارت کشور و جانشین فرماندهی ناجا از مرز بازدید کردند که بر حل مشکلات قبل شروع اربعین تأکید شد.

طبق گفته حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در بازدید از پایانه مرزی مهران، امسال تردد زائران اربعین ۷۰ درصد افزایش‌یافته که ۳۵ درصد از ترددها در مرز مهران انجام‌شده است.

موکب‌های بسیاری از شهرهای مختلف از محل‌های تعیین‌شده اعم از مسیر مهران تا پایانه مرزی و میدان بزرگ اربعین در کنار پایانه جانمایی شده و کامیون‌های حمل کمک‌های بدون هیچ مشکلی در حال تردد هستند.

آخرین آمارها از تردد زائران اربعین

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از تردد بیش از ۳۰۰ هزار نفر طی هشت روز اخیر از مرز مهران خبر داد و گفت: در روز گذشته فقط بیش از ۴۷ هزار نفر طی یک روز از مرز تردد داشته‌اند.

نورالله دلخواه می‌گوید: از اول محرم تاکنون بیش از ۴۸۰ هزار زائر از مرز عبور کرده اند.

تمهیدات بخش درمان

یکی از مهم‌ترین نیازهای مرز مهران وجود نیروهای امدادی برای خدمات‌رسانی به زوار است، دراین‌بین طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با مهر، فوریت‌های پزشکی در ۵۵ نقطه شامل آمبولانس، کادر درمانی، پزشک و..مستقرشده است.

علی دل پیشه می‌گوید: بیش از ۱۶۰ نیروی درمانی در محل‌های مختلف برای خدمات‌رسانی در بخش درمان به زائران اربعین آماده هستند.

وی می‌افزاید: تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی موردنیاز در مرز مهران و سایر نقاط محل تردد زائران درراه‌های ارتباطی اندیشیده شده و حتی از دو فروند بالگرد نیز برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام می‌گوید: کارکنان بهداشت و درمان در مرز مهران به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین هستند.

تأمین آب موردنیاز زائران اربعین در مرز مهران

علاوه بر بخش بهداشت و درمان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با مهر از تأمین آب موردنیاز زائران اربعین در پایانه خبر می‌دهد و می‌افزاید: تمامی امکانات لازم از جمله دایر کردن بسته‌بندی آب و آب‌رسانی سیار به موکب‌ها در حال انجام است.

وی می‌گوید: دو میلیون لیتر آب در شبانه‌روز برای آب‌رسانی به بخش‌های مختلف پایانه مرزی پیش‌بینی‌شده و علاوه بر این برای تأمین آب زائران مسیر کربلا نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

۹۵ درصد امکانات موردنیاز در مرز مهران مستقرشده است

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد امکانات و کارهای انجام‌شده برای تردد زوار در مرز مهران انجام‌شده و مابقی کارها و نواقص در سریع‌ترین زمان حل می‌شوند.

مرز مهران به‌واسطه نزدیک بودن و امن بودن موردتوجه بسیاری از زائران قرار می‌گیرد و زائران ۱۷ استان از این مرز تردد دارند

وی می‌افزاید: مرز مهران به‌واسطه نزدیک بودن و امن بودن موردتوجه بسیاری از زائران قرار می‌گیرد و زائران ۱۷ استان از این مرز تردد دارند برای همین مسئولان کشوری به این مرز توجه ویژه دارند.

استاندار ایلام اضافه می‌کند: هرساله بخش مهمی از نیازهای زائران اربعین در مرز مهران رفع می‌شود ولی برای سال آینده قصد داریم برنامه‌ای جامع برای تردد زائران با حداکثر امکانات و خدمات ارائه کنیم.

مروارید می‌افزاید: تعامل بسیار خوبی بین مسئولان استان از جمله نظامی، امنیتی و اطلاعاتی وجود دارد و قطعاً تردد زائران در اربعین امسال بسیار راحت‌تر از سال گذشته خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: پایانه برکت برای تردد اتوبوس‌های بین‌شهری از امروز برای تسهیل در تردد زوار آماده‌شده و تمامی پارکینگ‌های لازم برای خودروهای شخصی نیز ساماندهی شده است.

وی می‌گوید: تمامی امکانات برای پذیرایی از زوار در موکب‌های پیش‌بینی‌شده و کار اسکان زائران در مکان‌های مختلفی انجام می شود.

نیروی انتظامی استان ایلام با تمام قوا در مرز مهران

فرمانده انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر نیز از آمادگی کامل نیروهای انتظامی اعم از ترافیکی، امنیتی، گذرنامه و..در مرز مهران خبر می‌دهد و می‌گوید: در مسیرهای تردد زائران در کل استان نیروهای پلیس چه در بخش ترافیکی و چه در بخش امنیت زائران مستقر هستند.

سردار نورعلی یاری می‌گوید: از زائران می‌خواهیم از آوردن هرگونه اشیاء قیمتی به مرز مهران خودداری کنند و حتماً با ویزا و گذرنامه وارد مرز شوند چراکه از ورود آن‌ها بدون روادید جلوگیری می‌شود.

سردار یاری می‌افزاید: ورود افراد به‌صورت غیرقانونی به کشور عراق باعث جریمه‌های نقدی و زندان برای افراد می‌شود پس حتماً زائران از راه‌های قانونی وارد شوند.

وی می گوید: در حوزه ترافیک جاده ای سامانه ۱۲۰ در مهران راه اندازی و در کنار پلیس ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران است.

وی به زائران حسینی (ع) توصیه کرد که از پارک خودرو در محل های خلوت و نامطمئن خودداری کرده و خودروی خود را در پارکینگ هایی که توسط شهرداری مشخص شده است پارک کنند.

گفتنی است فرمانده یگان‌های ویژه ناجا دیروز در مهران اعلام کرد: طی سه روز گذشته، ۱۶ زائر به دلیل نداشتن، ویزا و روادید توسط کارکنان این یگان از مرز مهران بازگردانده شده‌اند.

طبق گفته مسئولان شهرستان مهران برای تردد زائران از مهران هیچ‌گونه عوارضی دریافت نمی‌شود، همچنین مسئولان مهران اعلام کردند امسال در مرز ویزا صادر نمی‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین