عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
قشقاوی اعلام کرد؛
معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به دستگیری ۳۶ زائر ایرانی در عراق به دلیل نداشتن ویزا، از هموطنان خواست بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر به عراق سفر نکنند.
به گزارش عقیق؛ حسن قشقاوی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به تلاش سه سال اخیر وزارت امور خارجه برای لغو روادید میان ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران، اظهار داشت: از سوی طرف مقابل هنوز پاسخ مثبت نگرفته‌ایم و اگر همین فردا دولت عراق اعلام لغو روادید با ایران کند، ما نیز بر اساس عمل متقابل، ویزا را لغو می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت عراق فعلاً بر دریافت روادید برای کل ایام سال از جمله ایام اربعین حسینی تأکید دارد، اگر زیارت اربعین مستحب است، اخذ روادید از سوی زائران واجب است تا به مشکل برنخورند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه از دستگیری ۳۶ نفر از زائران ایرانی در عراق در روز گذشته به دلیل نداشتن گذرنامه معتبر و ویزا خبر داد و گفت: در حال حاضر همه ظرفیت و توان سفارتخانه و سرکنسولگری ما برای آزادی این افراد هزینه شده است؛ بنابراین از زائران خواهش می‌کنیم بدون ویزا و گذرنامه معتبر به زیارت اربعین نروند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین