عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خبر داد
مدیرکل امور فرهنگی و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور از برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان به منظور خدمت رسانی به آن دسته از جامعه هدف بهزیستی که در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند، خبر داد.
به گزارش عقیق؛ سید مهدی سید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حضور فراوان مردم و مشارکت آنها در راهپیمایی بزرگ اربعین به تبع بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله معلولان نیز در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام به برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان با رویکرد کمک گرفتن از خیرین، کرده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از 52 موسسه خیریه در برپایی این موکب‌ها بهزیستی را همراهی کرده‌اند و فعالیت بهزیستی در این طرح بیشتر ارائه خدمات توانبخشی از جمله تعمیر ویلچر، ارائه لوازم توانبخشی از جمله عصا و واکر به مراجعین خاص و همچنین استقرار رابط ناشنوا به منظور راهنمایی ناشنوایان و همراهی سالمندان، نابینایان و نیازمندان تا نقطه صفر مرزی است.

سید محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی موکب‌های مستقر بهزیستی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تا قبل از نقطه صفر مرزی و در داخل ایران هستند. علاوه بر آن در این موکب‌ها توسط خیرین به طور محدود امکانات اسکان نیز ویژه جامعه هدف بهزیستی فراهم شده است.

وی ادامه داد: این موکب‌ها در طول ایام حرکت زائرین تا پس از بازگشت آنها مستقر بوده و علاوه بر خدمات ذکر شده توصیه‌های پیشگیرانه برای گروه‌های خاص همچون کودکان و سالمندان نیز در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان تاکید کرد: این طرح با امکانات مردمی و مشارکت 52 موسسه خیریه انجام و قریب به 100 درصد اعتبارات آن از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین