عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
مدیر رادیو اربعین خبر داد؛
کوچکزاده مدیر رادیو اربعین ویژه برنامه های رادیو اربعین را به مناسبت اربعین حسینی تشریح کرد.
به گزارش عقیق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛رادیو اربعین که سال ۹۴ برای اولین بار شکل گرفت و با توجه به  تجربه خوب و موفقی سال گذشته امسال هم  در اول آبان  راه اندازی شد و حالا با توجه به اهمیت معنوی این مراسم، معاونت صدا امسال هم بر آن شد تا برای پوشش هرچه بهتر اخبار و اطلاعات مربوط به حضور گسترده زائران «رادیو اربعین»بپردازد. به بهانه راه اندازی رادیو اربعین مدیر این شبکه در گفتگویی به تشریح ویژه برنامه های این شبکه پرداخت.

ارائه 11 بخش خبری در رادیو اربعین 

رضا کوچکزاده در خصوص پخش رادیو اربعین گفت: رادیو اربعین که از روز شنبه اول آبان مصادف با بیستم محرم به صورت رسمی كار خود را آغاز کرد سعی می کند با توجه به ماموریت و رویکرد اطلاع رسانی این شبکه بازتاب دهنده خدمات کلیه دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائران باشد و نكات لازم در این سفر معنوی را نیز در قالب اخبار و گزارش های مختلف اطلاع‌رسانی كند.

وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی بهتر  11 بخش خبری شامل چهار بخش مشروح و هشت بخش غیرمشروح و یا همان خبرهای کوتاه  در این شبکه ارائه می شود. پخش 24 ساعته رادیو اربعین با ارائه نکات لازم برای زائران به صورت خبر، گزارش و گفت و گو، سخنرانی ها ،میان برنامه ها و پخش احکام زیارت و آداب آن با مباحث کارشناسی صورت می گیرد.

پخش گزارش های مردمی در ایام حضور زائران 

کوچکزاده عنوان کرد: ارائه آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان به زائران از طریق گفتگو با مسئولان ستاد مرکزی اربعین و دیگر مسئولان کمیته های چهارده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی و اطلاع رسانی لحظه به لحظه و پوشش مداوم همه اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به تجمع میلیونی اربعین در كربلای معلی و تداركات لازم در طول راهپیمایی از اهداف راه اندازی این رادیو است.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار ارتباط با مسئولان و اعضای کمیته های عالی 14 گانه اربعین 95  که آخرین اخبار مرتبط با پیاده روی را به اطلاع هموطنان می رسانند گزارش های مردمی از شهر تهران و مراکز استان ها و شهرستان ها را داریم و البته در ایام حضور زائران در کربلای معلی ارتباط مستقیمی با گزارشگران برنامه در مسیر راهپیمایی در خصوص حال و هوای زائران برقرار می‌کنیم.
 
این مدیر رادیویی ادامه داد: علاوه بر اطلاع رسانی لحظه به لحظه از اخبار مربوط به این تجمع میلیونی که از ماموریت های اصلی رادیو اربعین است امسال رادیو اربعین بر حوزه فرهنگ سازی اربعین نیز بطور ویژه متمرکز شده است و تلاش ما براین است که  با عمق بخشی به موضوعات برنامه ها فلسفه اربعین و زیارت اربعین را در برنامه ها با کمک کارشناسان مسایل مذهبی به نحو شایسته ای تبیین کنیم و در این خصوص نیز همکاری بسیار خوبی با کمیته فرهنگی و آموزش ستادمرکزی اربعین داریم.

برنامه های روزانه رادیو اربعین 

مدیر رادیو اربعین با اشاره به جزئیات برنامه ها تصریح کرد: پخش روزانه دعای عهد بعد از اذان صبح و دعای ندبه بعد از اذان صبح روزهای جمعه، پخش سخنرانی هایی فاخر و ارزشمند از وعاظ معروف در باکس های کوتاه 5 دقیقه ای تا 30 دقیقه در بخش های مختلف، پخش مستندهای رادیویی ویژه اربعین در دو بخش 30 دقیقه ای ، پخش نمایش های رادیویی ویژه این ایام در دو بخش 30 دقیقه ای ، مباحث کارشناسی متعدد در زمینه تبیین فلسفه اربعین و پیاده روی آن، مباحثی درباره دلایل اهمیت زیارت اربعین و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین، آداب سفر و فضیلت و احکام زیارت، احکام سفر و عزاداری ،نکات بهداشتی مورد نیاز و سلامت سفر، فضایل قرائت قرآن کریم در سفر اربعین، تفسیر فرازهایی از زیارت وارث و بخش هایی از زیارت جامعه کبیره، آموزش مکالمه، کلمات و اصطلاحات پرکاربرد عربی که در سفر لازم خواهند بود و پخش ترتیل روزانه یک صفحه از قرآن کریم  در 4 بخش ، باید ها و نبایدها در پیاده روی اربعین نحوه سفر و وسایل مورد نیاز، برنامه ریزی سفر ، آشنایی با موکب های ایرانی مستقر در مسیر  از برنامه های روزانه رادیو اربعین خواهد بود.

آشنایی با یاران حضرت اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا

وی افزود :پخش مداحی، مرثیه خوانی و روضه خوانی های مرتبط با محرم و اربعین را از برنامه های ویژه این شبکه است  و سعی خواهیم کرد از طریق بخش ویژه ستارگان کربلا در این شبکه با یاران حضرت اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا و همچنین تاریخ اربعین بیشتر  آشنا می شویم. مخاطبان می توانند رادیو اربعین را روی موج اف‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز دریافت کنند. همچنین این شبکه رادیویی از طریق دستگاه های ستاپ باکس یا همان گیرنده های دیجیتال و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو نیز قابل دریافت است.  

کوچکزاده بیان کرد: رادیو اربعین همانند سال گذشته با تلاش همکاران فنی سازمان در کربلای معلی با موج  اف ام  ردیف 90.9 و در نجف اشرف 91.9 قابل دریافت خواهد بود. با توجه پوشش رادیو اربعین در سال گذشته که فقط شامل تهران و دو استان مرزی غرب کشور بود امسال با تدارک گسترده امکانات فنی و فرستنده های رادیویی، علاوه بر تهران، در 28 استان کشور نیز هموطنان می توانند مخاطب این شبکه رادیویی باشند که نشانی امواج این شبکه هم در سایت رادیو اربعین معرفی شده و هم در استان ها نیز از طریق صداوسیمای مراکز استان ها اعلام می شود.

پایان کار رادیو اربعین در 10آذر

وی در خصوص نحوه کسب اطلاعات از برنامه های رادیو اربعین اظهار داشت: همراهان رادیو اربعین می توانند با مراجعه به سایت این شبکه رادیویی به نشانی www.radioarbaeen.ir  بیننده آخرین اخبار مرتبط با راهپیمایی اربعین 95 و همچنینن انبوهی از فایل های صوتی و تصویری و مداحی ها باشند و می توانند برای تعامل با رادیو اربعین از طریق پیام کوتاه با شماره 30000955 و تماس تلفنی از طریق شماره 22652776، سوالات خود را در خصوص راهپیمایی اربعین و همچنین فایل‌های مکتوب و صوتی خود را با همکاران ما در میان بگذارند .

مدیر رادیو اربعین در پایان گفت: استقبال هموطنان از "رادیو اربعین" در سال گذشته و همراهی شورانگیز آنها از این رادیو در این روزهای ابتدایی راه اندازی در سال دوم نکته بسیار مهمی است که امیدواریم با تلاش همکاران رادیو اربعین قدردان این همراهی ارزشمند باشیم. رادیو اربعین از روز شنبه اول آبان مصادف با بیستم محرم به صورت رسمی كار خود را آغاز کرد  و  تا پایان صفر یعنی 10 آذر به كار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین