عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
در مسیر پیاده روی اربعین نمایش «نجم الثاقب» به صورت میدانی اجرا می‌شود.
به گزارش عقیق به نقل از تسنیم، علیرضا کوهفر رئیس مرکز مهنا، از آماده سازی اجرای نمایش میدانی «النجم الثاقب» برای سومین سال متوالی در مسیر پیاده روی اربعین زوار حسینی خبر داد.

کوهفر با بیان اینکه نمایش میدانی «النجم الثاقب» همانند سایر نمایش‌های میدانی مرکز مهنا به صورت چند رسانه‌ای اجرا می‌شود، گفت: در این ژانر نمایش از تصویر، صدا و نمایش میدانی به صورت همزمان استفاده می‌شود که همین مسأله، موجب ارتباط مؤثر تر نمایش‌های میدانی مرکز مهنا با مخاطبین شده است.

وی در تشریح سناریوی «النجم الثاقب» افزود: سناریوی این نمایش از حرکت حضرت مسلم به سمت کوفه شروع می‌شود و در ادامه حرکت کاروان امام حسین به سمت کربلا را به نمایش می‌گذارد که نقطه اوج این نمایش مقتل و روضه ابا عبدالله در روز عاشوراست.

کوهفر ادامه داد: در ادامه به بحث حرکت اسرا به سمت شام و فجایع پدید آمده در این مسیر، قیام مختار و در نهایت قیام حضرت مهدی (عج) اشاره می‌شود.

مدیر مرکز مهنا یکی از ویژگی‌های این نمایش میدانی را به تصویر کشیدن مسائل روز معرفی کرد و گفت: در بخش‌های انتهایی این نمایش در مورد مقاومت مردم عراق در برابر بیگانگان، شکل گیری داعش و ظهور حضرت حجت (عج) مباحثی مطرح می‌گردد که به نظر می‌رسد از بخش‌های جذاب نمایش میدانی «النجم الثاقب» برای مخاطبین باشد.

کوهفر محل برگزاری نمایش میدانی «النجم الثاقب» را در شهر نجف زیر پل ثوره العشرین اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که برای زائرین اربعین حسینی از لحاظ زمانی وجود دارد، مدت زمان اجرای نمایش 30 دقیقه در نظر گرفته شده است و در طول روز در 5 یا 6 سانس مجزا برای مخاطبین اجرا می‌گردد.

او همچنین از آمادگی تیم اجرایی «النجم الثاقب» برای اجرای نمایش به دو زبان فارسی و عربی خبر داد و گفت: امسال بر خلاف سال گذشته تلاش داریم که نمایش را به صورت عربی اجرا کنیم تا بتوانیم با مخاطبین عرب زبان به شیوه بهتری ارتباط برقرار کنیم البته تیم اجرایی ما آمادگی انجام نمایش به زبان فارسی را هم دارند که در صورت حضور زائرین فارسی زبان در برخی از سانس های نمایش، اجرا می‌شود.

کوهفر در پایان گفت: اجرای این نمایش میدانی در عراق با همکاری یک تیم حدوداً 90 نفره از نیروهای پشتیبانی و اجراست و از دهم ماه صفر تا اربعین حسینی هر روز در محل اعلام شده، اجرا می‌گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین